Pro-Gaza ja vasemmiston antisemitismi
Tänä kesänä Gazan kaistale nousi jälleen uutisotsikoihin parin vuoden hiljaiselon jälkeen. Lukuisten epäselvien murhien ja kiihtyvän rakettisateen vuoksi Israel ryhtyi vastatoimiin Gazaa hallitsevaa Hamasia vastaan. Vuoden 2014 alusta lähtien Hamas ja sen palestiinalaiset liittolaiset ovat suorittaneet yli 2500 raketti-iskua Israelin maaperälle. Vaikkakin raketti-iskujen aiheuttamat kuolonuhrien määrät ovat olleet pieniä, aiheuttavat raketti-iskut jatkuvia ongelmia eteläisen Israelin juutalaisille.
Hälytyssireenien äänistä on muodostunut eräänlainen rutiini, joka pysäyttää Askalonin ja Ashdodin kaupungin asukkaiden arkisen elämän. Kaiken kaikkiaan Gazasta ammuttujen rakettien vaikutuspiirissä asuu noin puolet Israelin väestöstä. Muutama päivä sitten Gazan kaistaleelta ammutut M75-raketit aiheuttivat vaaratilanteen Ben-Gurionin lentokentällä, kun yksi ohjuspuolustuksen läpäisemä raketti pysäytti normaalin lentoliikenteen useaksi tunniksi. Israelin tiedustelun arvioiden perusteella Hamasin arsenaaliin kuuluu tälläkin hetkellä 10 000 rakettia ja kranaatinheitintä, joita tullaan jatkossakin käyttämään Israelin juutalaisasutusta vastaan. Hamas on lisäksi pyrkinyt vahvistamaan arsenaaliaan Pohjois-Koreasta ostetuilla aseilla.
Gazan kaistaletta hallitseva Hamas on määritelty terroristijärjestöksi niin Yhdysvaltojen kuin myös EU:n toimesta. Israelin juutalaisväestön tuhoamiseen pyrkivä ryhmittymä on ollut piikkinä Israelin lihassa vuodesta 2005 lähtien, jolloin Israel vetäytyi Gazan kaistaleelta tuhoten samalla paikalliset juutalaiset siirtokunnat. Äärimmäisen köyhää aluetta hallinnoiva Hamas ei kuitenkaan ole täysin epätoivoisessa tilanteessa, sillä palestiinalaiset ovat olleet vuodesta toiseen maailman suurimpia kehitysavun vastaanottajia. Usein väitetystä "laittomasta saarrosta" huolimatta suurin osa alueen sähköverkosta on Israelin toimittamaa, kuin myös enemmistö alueella käytetyistä elintarvikkeista. Demokraattisissa vaaleissa vuonna 2007 voittanut Hamas sai myös lailliset oikeudet kehitysavun vastaanottamiseen, jotka oli varattu esimerkiksi koulujen ja sairaaloiden rakentamiseksi.
Varsinaisesta jälleenrakennuksesta Hamas ei kuitenkaan ollut erityisen kiinnostunut. Hamasin peruskirja toteaa Israelin olemassaolosta näin:
"There is no solution for the Palestinian question except through Jihad. Initiatives, proposals and international conferences are all a waste of time and vain endeavors."
Edellä oleva lainauksen perusteella Hamasin olemassaolo on suoraan sidottu Israelin toimiin. Hamasin tehtävä on Israelin tuhoaminen ja sen juutalaisväestön hävittäminen, ei niinkään "itsenäisen ja hyvinvoivan Palestiinan luominen". Hamas ei suostu vieläkään hyväksymään Israelin olemassaoloa, vaikka suurin osa sen hallitseman alueen välttämättömistä elintarvikkeista toimitetaan kyseisen valtion kautta.
Israelin ehto pysyvälle rauhalle on "juutalaisvaltion olemassaolon tunnustaminen", eli käytännössä myöntyminen siihen, että itäisen Välimeren alueella sijaitsee 21 000 neliökilometrin laajuinen itsenäinen juutalaisvaltio. Aiemmin Israelin olemassaolon on hyväksynyt mm. Arafatin johtama PLO, Jordania ja Egypti, mikä on tehokkaasti lopettanut vihollisuudet näiden valtioiden ja Israelin välillä. Syyria ja Hamas eivät ole koskaan hyväksyneet Israelin olemassaoloa, joka on käytännössä tarkoittanut pysyvää jännitettä näiden ryhmittymien ja Israelin välillä. Lisäksi 60% palestiinalaisista vastustaa kahden valtion mallia, joka tarkoittaisi itsenäistä Israelia ja itsenäistä Palestiinaa.
Hamasin täydellinen haluttomuus käydä neuvotteluja ei ole kuitenkaan johtanut sen suosion romahtamiseen. Palestiinalaisten "vapaustaistelu" on saanut huomattavasti kannatusta länsimaissa siitä huolimatta, että Hamas on julkisesti myöntänyt käyttävänsä pyhässä sodassaan mm. ihmiskilpiä ja alaikäisiä nuoria itsemurhapommituksissa. Vasemmistolaiset puolueet ovat ympäri Eurooppaa liittoutuneet Hamasin kanssa "taistellakseen rauhan puolesta", usein hyvin epämääräisin lopputuloksin.
Ranskassa Israelia vastaan mieltä osoittaneet ihmiset hyökkäsivät juutalaisten omistamia kauppoja ja poliiseja vastaan vaatien samalla "juutalaisten kaasuttamista". Saksassa palestiinalaisten kanssa liittoutuneet vasemmistonuoret suunnittelivat iskuja synagogia vastaan. Muutamien saksalaisten vasemmistopoliitikkojen mielestä vasemmistopuolueita riivaa avoin juutalaisviha. Vuoden 2012 sodan aikana Norjan vasemmistonuorten aktiivi vaati kaikkien juutalaisten murhaamista, kuin myös useat palestiinalaiset Suomessa järjestetyissä "Pro-Gaza" mielenosoituksissa. Suomessakin vasemmistonuoret tekevät saumatonta yhteistyötä juutaisvihamielisten palestiinalaisten kanssa, vaikka samaan aikaan useat nimekkäät vasemmistonuoret ovat "erityisen huolissaan" äärioikeiston noususta. Vasemmistonuorten silmissä juutalaisiin kohdistuva väkivalta on oikeutettua, mikäli se tehdään poliittisen vasemmiston tai muslimien toimesta.
Kyseiset palestiinalaisia tukevat ryhmät ovat vaikuttaneet myös erittäin aktiivisesti sosiaalisessa mediassa. Täysin valheellisia videoita ja kuvia on jaettu aktiivisesti Facebookissa ja Twitterissä Gazan rauhan puolesta, samaan aikaan kun monet valtamediat jakavat Hamasin vääristämää tietoa ilman ennakkotarkastusta. Israelia syytetään milloin kansanmurhasta, milloin miehityksestä ja entistä useammin myös "laittomasta saarrosta". Kyseisten palestiinalaisfanien yritys riisua Israel aseista on täysin linjassa heidän antisemitisminsä kanssa. He syyttävät Israelia kaikesta siitä, mihin Hamas syyllistyy joka ikinen päivä. Yksikään näistä aktiiveista ei ole vaatinut Hamasia tunnustamaan Israelin olemassaoloa, mikä on tuonut rauhan melkein kaikkien Israelin ja sen entisten vihollisten välille.
Israelia syytetään myös hyvin raskaista rikoksista, joiden lähempi tutkiminen ei kuitenkaan kestä päivänvaloa:
1.) "Lopettakaa miehitys!"
Israel poistui Gazasta jo vuonna 2005 tuhoten samalla kaikki alueella sijaitsevat juutalaiset siirtokunnat. Tämän eleen johdosta Hamas aloitti entistä voimakkaamman terrorismiaallon Israelia vastaan.
2.) "Lopettakaa saarto!"
Israel säännöstelee tällä hetkellä Gazaan meneviä tavaroita pääosin siksi, koska aluetta hallitseva poliittinen ja aseellinen voima ei hyväksy juutalaisen kansan olemassaoloa. Tämän saarron tarkoitus on estää aseiden ja sotakäyttöön menevien tarvikkeiden toimitus Hamasille.
3.) "Israel suorittaa kansanmurhaa!"
Palestiinan alueen arabien keskinäisissä yhteenotoissa on kuollut lähes yhtä paljon ihmisiä mitä Israelia vastaan käydyissä sodissa. Israelin aseellinen voima on lisäksi niin suuri, että mikäli se oikeasti haluaisi kansanmurhaa, se olisi suorittanut sen jo vuosikymmeniä sitten. Israel ei vaadi palestiinalaisten tuhoamista, ainoastaan juutalaisvaltion olemassaolon hyväksymistä. Israel ei käy sotaa "palestiinalaista kansaa vastaan", vaan pyrkii estämään juutalaisvastaisen Hamasin raketti-iskut omalle maaperällensä.
4.) "Luopukaa miehitetyistä alueista!"
Arabit eivät ole Israelin olemassaolon aikana hyväksyneet yhtäkään YK:n tai muun auktoriteetin määräämää rajaviivaa. Nykyiset rajat syntyivät pitkälti niiden sotien jälkeen, milloin arabit yrittivät tuhota juutalaisen kansan kokonaan.
Miksi Israelia kritisoivat tahot vaativat rajojen noudattamista juutalaisilta, jos he eivät vaadi samaa arabeilta?
5.) "Israel varasti palestiinalaisten maan!"
Alueella ei ole sijainnut ihmiskunnan historian aikana yhtäkään itsenäistä arabien hallitsemaa valtiota. Palestiina on ollut osana Bysanttia, Ristiretkivaltioita, Egyptiä, Turkkia ja lopulta osana Britannian kansanyhteisöä. Alueella sijainnut brittiläisten hallitsema mandaattialue yritettiin lukuisia kertoja jakaa juutalaisten ja palestiinalaisten kesken, mutta palestiinalaiset arabit eivät tähän suostuneet.
Pidempi historiikki arabien toimista löytyy parin vuoden takaisesta kirjoituksestani.
Suurin osa vasemmiston levittämistä syytöksistä on Israelin ja sen juutalaisen kansan turhaa mustamaalaamista. On mielestäni erittäin omituista, ettei suomalainen media ole aiemmin puuttunut vasemmistoryhmittymien ja palestiinalaisten väliseen yhteistyöhön. Suomalaisten lehtien mukaan palestiinalaismyönteiset mielenosoitukset ovat olleet "rauhallisia", vaikka samaan aikaan Suomen ulkopuolella viranomaiset ovat olleet erittäin huolissaan juutalaisvastaisten mielipiteiden leviämisestä. Tämä kertoo mielestä aika hyvin siitä, mistä näkövinkkelistä suomalaiset uutislähteet Lähi-Idän konfliktia kuvaavat.
—
Tuukka Kuru
M11
Tuukka,
kiitos asiaperusteisesta Gaza- kirjoituksestasi! Ihme Yle, ihme media…
Ihmiskilvillä propagandaa Gazassa:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1726…
Ilmoita asiaton viesti
Javier Bardem, Pedro Almodovar, Penelope Cruz, Eddie Vedder, Serj Tankian,… ovat antisemiitteja pahimmasta päästä. Koska arvostelevat Israelin toimia.
Ilmoita asiaton viesti
En usko että yksikään heistä on vaatinut juutalaisten kaasuttamista, kuten saksan, ruotsin ja ranskan vasemmistoaktiivit ovat tehneet.
Ilmoita asiaton viesti
Eli siis:
– Ranskassa mielenosoituksissa ollaan hyökätty synagogien ja juutalaisten kauppojen kimppuun (tässä ei mainita, että tekijät olisivat olleet vasemmistolaisia)
– Aamulehden mukaan Saksan vasemmistonuoret ovat suunnitelleet hyökkäystä synagogaa vastaan (ainut lähde, jonka olen tälle väitteelle löytänyt, on Aamulehti, jonka vasemmistolaisia koskeva raportointi ei tunnetusti välttämättä aina ole kovin luotettavaa)
– yksittäinen ruotsalainen vasemmistonuori on vaatinut juutalaisten kaasuttamista (tälle et anna edes mitään lähdettä)
…ja yhtäkkiä tämä muuttuu siihen muotoon, että ”saksan, ruotsin ja ranskan vasemmistoaktiivit” ovat vaatineet juutalaisten kaasuttamista? Huhwha?
Ilmoita asiaton viesti
>http://www.tagesspiegel.de/politik/demonstration-gegen-gaza-krieg-in-essen-linke-umgibt-sich-mit-antisemiten/10223820.html
>yksittäinen ruotsalainen vasemmistonuori on vaatinut juutalaisten kaasuttamista (tälle et anna edes mitään lähdettä)
Kyseessä olikin norjalainen, sekoitin hänet Malmön juutalaisvastaisiin mellakoihin:
http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/articleView…
>Ranskassa mielenosoituksissa ollaan hyökätty synagogien ja juutalaisten kauppojen kimppuun (tässä ei mainita, että tekijät olisivat olleet vasemmistolaisia)
Mellakkaan levinnyt mielenosoitus sisälsi myös vasemmistolaisia aktivisteja. En väittänyt että vain vasemmistolaiset olisivat hyökänneet juutalaisten kauppoja vastaan.
>…ja yhtäkkiä tämä muuttuu siihen muotoon, että ”saksan, ruotsin ja ranskan vasemmistoaktiivit” ovat vaatineet juutalaisten kaasuttamista? Huhwha?
Kyllä
http://www.vox.com/2014/7/21/5923145/gaza-anti-sem…
Ilmoita asiaton viesti
Eli siis: jos Google Translate toimii oikein, linkittämässäsi artikkelissa mainitaan, että poliisi on pidättänyt 14 aktiivia epäiltynä hyökkäyksestä synagogaa vastaan, mutta korostaa, että ei ole todisteita että nämä vangitut olisivat yhteydessä marssin järjestäjään. Toisessa artikkelissa mainitaan yksittäinen norjalainen demaripoliitikko, jonka toiminta on välittömästi tuomittu puoluejohdon toimesta. (En tiedä, miten olet käyttänyt sanaa vasemmistonuori, mutta loogisin käyttötarkoitus sille olisi viittaamaan Suomen Vasemmistonuorten sisarjärjestöjen edustajiin, jollainen demarinuorten jäsen ei tietenkään ole). Lisäksi viimeisessä artikkelissasi sanotaan, että Palestiina-mielenosoituksissa jotkut radikaaleimmat mielenosoittajat ovat huutaneet kuolemaa ja kaasutusta juutalaisille, mutta ei missään kohtaa mainita että nämä ovat vasemmistolaisia.
Näiden esimerkkien pohjalta teesisi vasemmiston juutalaisvihasta lepää kyllä melko hataralla, sanoisiko jopa olemattomalla, pohjalla.
Ilmoita asiaton viesti
Norjan työväenpuolue ei ole mielestäsi vasemmistolainen? Onko se kenties sitten anarkokapitalistinen?
>Lisäksi viimeisessä artikkelissasi sanotaan, että Palestiina-mielenosoituksissa jotkut radikaaleimmat mielenosoittajat ovat huutaneet kuolemaa ja kaasutusta juutalaisille, mutta ei missään kohtaa mainita että nämä ovat vasemmistolaisia.
Samaan aikaan vasemmisto osallistuu marsseille, missä palestiinalaiset edustajat esittävät selvästi rasistisia kannanottoja ja tarvittaessa myös pahoinpitelevät ihmisiä etnisen taustan perusteella. Linkkaamassani vuoden 2012 kuvakaappauksissa osaksi vasemmistonuorten tukemassa pro-gaza-ryhmässä vaadittiin Hitlerin paluuta. Mikäli tällä ”ei ole mitään tekemistä juutalaisvihan kanssa”, miksi ihmeessä vasemmisto jatkuvasti tekee yhteistyötä selvästi rasististen järjestöjen kanssa?
Vielä omituisempaa on saman porukan valitus äärioikeistosta, jos omat kaverit löytyvät terroristijärjestön tukijoista.
Ilmoita asiaton viesti
Kuten olet Puheenvuoroon kirjoittanut, olet itsekin osallistunut Turkissa viime vuotisiin, Gezin puiston purkamisesta lähteviin protesteihin, joiden aikana esiintyi myös väkivaltaisuuksia. Toivottavasti muistit ennen protestiin osallistumista kysyä kaikilta protestissa mukana olleilta että he eivät varmasti huuda minkäänlaiseen väkivaltaan kannustavia sloganeita tai tee muutakaan epäkorrektia.
Kaikissa uutisjutuissa, joita olet linkannut, on mainittu, että juutalaisvastaisia sloganeja huudelleet ovat olleet selvässä vähemmistössä. Valitettavasti mielenosoitus on vain sellainen ympäristö, jossa koskaan ei voida täysin estää joidenkuiden osallistujien perseilyä. Maailmalla on silti järjestetty lukemattomia rauhallisesti onnistuneita Palestiina-mielenosoituksia.
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että haluat lähteä tuomitsemaan kokonaisia ideologioita *yksittäisten facebook-kommenttien* perusteella? Siinä rytäkässä eivät nimittäin itsekään kannattamasi aatteet kovin kuivin nahoin selvityisi.
Ilmoita asiaton viesti
Gezin mielenosoituksissa todellakin esiintyi provokaattoreita, joiden ainoa osa koko mielenosoitusta oli liiketilojen tuhoaminen, paikkojen sotkeminen ja kivien heittely poliisin päälle. Tämän johdosta en tietyn pisteen jälkeen osallistunut enää aktiivisesti tapahtumiin.
Pro-Gaza mielenosoitukset taasen järjestetään kerta toisensa jälkeen siitä huolimatta, että niissä esiintyy juutalaisvastaisia mielipiteitä. Ne joko katsotaan kerta toisensa jälkeen läpi sormien, tai sitten vassarit ovat osittain samaa mieltä näiden kommmenttien kanssa. Ainakin Essenissä nämä vassarit osallistuivat palestiinalaisten kanssa tehtyihin kädenojennuksiin ja Allahu Akbar-huutoihin.
Kyseisten mielenosoitusten kehitys on paremminkin ollut pahempaan päin, vaikka uskonkin että moni mielenosoitus on sujunut ihan rauhassa. Olisi ihan mukava jos se myös pysyisi semmoisena, eikä pogrom-henkeä tuettaisi edes epäsuorasti.
Ilmoita asiaton viesti
Missä kohden postittamiasi artikkeleja mainitaan, että ”ainakin Essenissä nämä vassarit osallistuivat palestiinalaisten kanssa tehtyihin kädenojennuksiin ja Allahu Akbar-huutoihin”? Muutenkin erityisesti Saksan vasemmiston käyttäminen jonain esimerkkinä Vasemmiston antisemitismistä on erityisen outoa, koska tämä artikkeli, kuten muutkin vastaavat, on täynnä Linken johdon ja sen nuorisojärjestön omaa kipuilua siitä, että jotkut järjestön osastot ja jäsenet ovat ylipäätään järjestäneet mitään pro-Gaza-mielenosoituksia tai muuten kritisoineet Israelia.
Ilmoita asiaton viesti
Kun sinulla nyt muuten tuntuu olevan tämä guilt by association -lähestymistapa vahvana, mites itse reagoit siihen että oman puolueesi varapuheenjohtaja on sanonut seuraavaa:
”Sanon sen suoraan: kun katson tämän päivän juutalaisia, en näe hirmuisen paljoa hyvää. Toisaalla ovat Israelin juutalaiset, jotka harjoittavat kansanmurhaa, segregaatiota ja katastrofaalisia hirmutekoja kautta linjan. Maailma katsoo vierestä ja antaa kuolonuhrien pinon kasvaa, koska Hitler. Toisaalla ovat juutalaiset talousrikolliset, ahneet bisnespohatat jotka eivät tietäisi mitä moraali on vaikka se purisi heitä ahteriin. Heitä voisi kiltisti sanoen kutsua maailman vaarallisimmiksi sosiopaateiksi. Juutalaisuus tuntuu yhdistävän maailman pahimpia ihmisiä yhteen. Suomen juutalaiset puolestaan potevat jatkuvaa marttyyrisyndroomaa kuin pahimmatkin asennevammaiset kakarat, lyöden rasistikorttia niin tiuhaan että pöytäliinaan on tullut reikä.”
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blog/sho…
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni linkkaamasi artikkeli on yököttävä.
Ilmoita asiaton viesti
Selvä. Tarkoittaako tämä sitä, että sinä Muutos 2011 -puolueen aktiivina olet antisemiitti? Eikö nyt kuitenkin sellaisen puolueen osana toimiminen, jonka varapuheenjohtaja puhuu tuollaisia, kerro vielä enemmän kuin mielenosoitukseen osallistuminen – tai edes sellainen järjestäminen – jos mielenosoituksessa on antisemiittejä?
Ilmoita asiaton viesti
Muutos ei ole järjestänyt vielä yhtään juutalaisvastaista mielenosoitusta ja jos järjestäisi, se ei ainakaan yrittäisi paeta asiasta seuraavaa vastuuta.
Silloin minä en olisi osana kyseistä liikettä.
Ilmoita asiaton viesti
””Security at Jewish sites had to be reinforced ahead of an event partially initiated by leftists. Anti-Semitic slogans were chanted during and after such a demonstration. The Essen Synagogue was a proclaimed target of anti-Israeli participants at this demonstration. Bottles and stones were thrown at pro-Israeli demonstrators. I am deeply ashamed because of all of this”, explained federal managing director of the Left Party Matthias Höhn.”
http://www.euractiv.com/sections/justice-home-affa…
Ilmoita asiaton viesti
”Mikään lähde ei todista että paikalla oli vasemmistolaisia” vai miten se meni?
Ilmoita asiaton viesti
Edelleenkin, kyse ei ollut siitä oliko *mielenosoituksessa* vasemmistolaisia. Kyse oli siitä, olivatko vasemmistolaiset suunnittelemassa iskua synagogaa vastaan. Et ole edelleenkään antanut tästä yhtään lähdettä.
Miksi muuten syytät vasemmistoa antisemitismistä jos nimenomaan Linken paikallisjohtaja on nostanut koko antisemitismihuolen tässä esille?
Ilmoita asiaton viesti
”Security at Jewish sites had to be reinforced ahead of an event partially initiated by leftists. Anti-Semitic slogans were chanted during and after such a demonstration. The Essen Synagogue was a proclaimed target of anti-Israeli participants at this demonstration. Bottles and stones were thrown at pro-Israeli demonstrators. I am deeply ashamed because of all of this”, explained federal managing director of the Left Party Matthias Höhn.”
Mielenosoitukseen osallistuneet henkilöt olivat suunnittelemassa kyseistä iskua. Tähän mielenosoitukseen osallistui niin Palestiinan ”rauhanjärjestöjä” kuin myös iso määrä vasemmistolaisia tahoja.
Paikallisjohtaja on varmasti huolissaan tapahtuneesta, kuten on myös Linken sisäinen johto antisemitismin aiheuttaman huonon kuvan vuoksi. Tähän mennessä ei ole annettu tietoa siitä, mikä osuus iskun suunnittelijoista oli ”vain vasemmistolaisia” ja ketkä ”vain palestiinalaisia”, vaikka todennäköisesti heitä on sekä että.
Aiemmin on tiedetty kertoa näin:
”Juutalaisvastaisten tekojen taustat poikkeavat suuresti Euroopan eri laidoilla, ilmenee FRA:n kyselystä. Ranskassa jopa 73 prosenttia juutalaisvastaisista hyökkäyksistä oli seurausta Israelin ja palestiinalaisten konfliktista. Latviassa osuus oli vain kahdeksan prosenttia.
Vakavimpien hyökkäysten tekijöistä 27 prosenttia oli ääri-islamilaisia, 22 prosenttia vasemmistolaisia. Äärioikeistolaisiksi osoittautui tutkimuksessa vain 19 prosenttia.”
http://yle.fi/uutiset/juutalaisviha_nousee_jalleen…
—
Eli ei ole mitenkään ”outoa” että vassarit ovat aktiivisesti mukana toiminnassa. Näemmä myös enemmissä määrin palestiinalaisten kanssa yhdessä.
Ilmoita asiaton viesti
On makuasioita, näkeekö 22 prosentin siivun paljon suurempana edustuksena kuin tuon oikeistonatsien 19 prossan osuuden.
Melko rinta rinnan siellä näköjään mennään käsi ojossa.
Ilmoita asiaton viesti
http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-n…
Ilmoita asiaton viesti
”ainut lähde, jonka olen tälle väitteelle löytänyt, on Aamulehti, jonka vasemmistolaisia koskeva raportointi ei tunnetusti välttämättä aina ole kovin luotettavaa”
+++ Ei millään pahalla, mutta alkaa olla vähän selittelyn makua.
Yhden maan demonisointi ja sen toimien epätasa-arvoinen arviointi on nyt selvästi saavuttamassa täysin loogisen päätepisteensä, jossa alunperinkin kyseenalaisista lähteistä imetyt vaikutteet ovat tehneet sen, mikä on tarkoituksenakin. Israelista on tullut ”juutalainen” valtioiden joukossa, jonka on kannettava keltaista tähteä rinnassaan, koska vuosikausien propagandalla on sen toimet saatu näyttämään muka niin poikkeavilta ja hirveiltä verrattuna muihin. Kyllä esim. Ukrainankin kriisistä puhutaan, mutta ei kukaan vaadi ukrainalaisia/venäläisiä kaasutettavaksi, vaikka siellä on kuollut myös tuhansia.
Se, että Euroopassa samoissa maissa, jotka toteuttivat maailmanhistorian ainoan teollisen kansanmurhan hyökätään juutalaisuuden symboleja vastaan jonkun Espoon kokoisen pläntin tapahtumien vuoksi ei ole mitään muuta kuin antisemitismia. Ja jos hyökkääjät ovat vasemmistolaisia niin sitten se on vasemmistolaista antisemitismia riippumatta siitä kuinka epämukavalta sellaisen olemassaolon tiedostaminen saattaa tuntua.
Ilmoita asiaton viesti
Miten niin selittelyn makua? Jos Aamulehti sanoo, että vasemmistonuoret ovat suunnitelleet synagogaan iskemistä, ja yksikään löytämäni saksalainen lehti ei ole sanonut, että synagogaan iskemistä suunnitelleet olisivat olleet vasemmistonuoria, niin kyllä siinä voidaan olettaa että saksalaiset lehdet ovat todennäköisemmin oikeassa.
Ilmoita asiaton viesti
Mitäs nuoria he sitten olivat?
Ilmoita asiaton viesti
Eivät kaikki palestiina-mielenosoituksessa käyvät ole vasemmistolaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Vasemmistolaisten antifasistien vastamielenosoitus islamistien al Quds päivää vastaan Berliinissä 25.7.
http:noalquds.blogsport.de/english
Ilmoita asiaton viesti
mix israeli huijaa? http://www.magneettimedia.com/holokausti-on-huijau…
vai onko tilastot väärässä?
Ilmoita asiaton viesti
Nyt hei oikeesti. Eihän kukaan nyt oikeasti usko tällaista magneettimediashaibaa, eihän?
Ilmoita asiaton viesti
eikö? sä voit oikaista noi laskennat jos haluut. ei noit oo ku joku 12 tos. lähe vaik täst, go http://prntscr.com/47vjko
Ilmoita asiaton viesti
http://holocaustcontroversies.blogspot.fi/search/l…
Ilmoita asiaton viesti
Eli jos jokin fakta julkaistaan magneettimediassa, se lakkaa olemasta fakta, koska se on magneettimediassa? Mahtava väline se.
Ilmoita asiaton viesti
Ei toki. Mutta jos jotain julkaistaan magneettimediassa, niin sen tulisi kyllä soittaa kaikkia mahdollisia hälytyskelloja jotka kehoittavat tarkastamaan lähteet ja väitteet viimeisen päälle tarkasti.
Ilmoita asiaton viesti
Kuulostaa selvästi järkevämmältä.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä video jossa on koottu haastatteluita Auschwitzissä olleilta Spielbergin Shoah säätiön arkistosta debunkkaa kyllä jo itsessään täysin koko holohoaxin:
http://www.youtube.com/watch?v=xm8UmMuRSSw&list=PL…
Jos tuo joskus poistetaan niin löytyy ”Holohoax survivors who tell the truth” nimellä muualta.
Kannattaa myös perehtyä näihin:
http://ruupertti.blogspot.fi/?view=flipcard
http://toinennakemys.wordpress.com/
http://revisionistit.wordpress.com/
Tuukka ei taida ymmärtää että Persut ja monet eurooppan ns. ”äärioikeisto” ja populisti puolueet on täysin juutalaisten asialla kun katsoo rahoitusyhteyksiä jne. Kun taas revisionistit eli tosi oppositio on marginaalissa.
Halla-Ahokin on aika epäilyttävä siinä mielessä:
http://revisionistit.wordpress.com/2012/05/08/hall…
Tuukka Kurun mielestä ilmeisesti David Duke on vasemmistolainen?
http://www.youtube.com/watch?v=gQlYVI3MZy4&bpctr=1…
Ilmoita asiaton viesti
Ja entäpä jos perehtyisi akateemiseen historiankirjoitukseen, jolla ei ole pienintäkään epäilystä holokaustista ja sen tapahtumisesta?
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole olemassa yhtään ruumiinavaus dokumenttia jossa todettaisiin kenenkään kuolleen kaasuun. Sylvia Stolz, saksalainen asianajaja kertoo tässä puheessaan kuinka kaikki väitteet ovat vailla mitään tieteellistä pohjaa:
http://www.youtube.com/watch?v=PoJY5cBxmdw
Hänet passitettiin suoraan vankilaan kun yritti pitää puolustuspuhettaan Ernst Zündelin oikeudenkäynnissä. Tuo videon puhe on pidetty vapautumisensa jälkeen Sweitsissä sensuurin vastaisessa konferenssissa. Jos asiat on tieteellisesti todistettu niin ei ole mitään syytä kriminalisoida todellisten todisteiden esittämistä.
Väitteet perustuvat vain valheiksi todistettuihin silminnäkijä satuihin joihin ei ole mitään aihetodisteita. Kuten ”The Last Days of The Big lie” dokumentissa kerrotaan.
http://www.youtube.com/watch?v=l0JGN_Ixr7s
Kuvitelma massiivisesta akateemisesta todistusaineistosta on suuri harha.
NSDAP:n johdon ”tunnustukset” ovat kidutuksella saatuja ja näin ollen eivät kelpaa missään todellisessa oikeudessa. Ja Hössin kirja Auschwitzin ”julmuuksista” ei ollut edes hänen käsialallaan kirjoitettu..jne.
Akateemikoista Robert Faurisson lienee tunnetuin totuuden puhuja:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Robert_Faurisson
Myös Joseph Burg on ansioitunut:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joseph_G._Burg
Tässä itse hiljattain edes mennyt Rabbi, Ovadia Yosef, joka oli Israelin hallituspuolueen hengellinen johtaja kertoo kuinka me muut olemme syntyneet vain palvellaksemme juutalaisia:
http://www.jta.org/2010/10/18/news-opinion/israel-…
http://www.youtube.com/watch?v=cYBsDwjezQI
Harhautetuille sionisti kristityille juutalaisten odottama messias on Jeesuksen toinen tuleminen, vaikka kyseessä on itse asiassa Raamatullinen Anti-Kristus, falski rauhanjulistaja, siis maallinen johtaja, maailman ykseyttäjä. Sitä Chabad Lubavitch suorastaan rukoilee tulevaksi. Tämä nykyinen konflikti on yksi tapa aiheuttaa sekasortoa ja valmistaa maailmaa tuota varten.
http://www.chabad.org/library/moshiach/article_cdo…
Ilmoita asiaton viesti
”Jos asiat on tieteellisesti todistettu niin ei ole mitään syytä kriminalisoida todellisten todisteiden esittämistä.”
Tästä olen samaa mieltä. Holokaustinkieltäjien ”todisteet” tosin ovat kaikkea muita kuin tieteellisiä.
”Väitteet perustuvat vain valheiksi todistettuihin silminnäkijä satuihin joihin ei ole mitään aihetodisteita. ”
Eivät perustu. Akateeminen historiantutkimus holokaustista perustuu mitä moninaisimpiin erilaisiin primäärimateriaaleihin.
”Kuvitelma massiivisesta akateemisesta todistusaineistosta on suuri harha.”
No kun ei ole. Akateemisessa historiantutkimuksessa holokaustin tapahtumista vallitsee melkoinen konsensus, ja aihe on eräs historiatieteiden tutkituimmista. Jos holokaustin kykyenisi tieteellisen metodin vaatimin keinoin osoittamaan valheeksi, sillä nousisi välittömästi maailmanluokan maineeseen. Sinulla – kuten kellä tahansa muullakin – on esimerkiksi meillä Suomessa täysi vapaus tutkia ja tulkita aihetta juuri niin kuin haluat. Tästä huolimatta kukaan ei ole vielä kyennyt haastamaan tieteellistä konsensusta holokaustin tapahtumista tieteellisen menetelmän edellyttämin tavoin.
Ilmoita asiaton viesti
”Tästä huolimatta kukaan ei ole vielä kyennyt haastamaan tieteellistä konsensusta holokaustin tapahtumista tieteellisen menetelmän edellyttämin tavoin.”
Olet henkilö joka ei viitsi edes perehtyä osoitettuun aineistoon, koska sinulla on niin suuri vahvistusvinouma. Eli olettamus establismentin oikeellisuuteen ja hyvyyteen. Et 20 minuutissa voinut katsoa tuota kahden tunnin dokumenttia ja kuunnelaa Stolzin puhetta joka sekin kestää melkein kolme varttia.
Sen sijaan että nousisi maailman maineeseen, niin joutuu pahoinpidellyksi, tapetuksi tai vankilaan. Vain tampio ei tajua tuossa jotain mätää.
Mihinkään establismentin virkaan ei pääse jos ei laula ruokkijan lauluja. Nykyään kun kaikki pyörii IMF:n (ja muiden pankkien) ehdoilla jolle lähes kaikki maailman maat ovat velkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Vaikka mitään natsien teoista ei pystyttyisi todistamaan, jäljelle jää tosiasia että ennen sotaa Euroopassa oli n kpl juutalaisia ja sodan jälkeen heitä oli hengissä aika paljon vähemmän. Erotus on joitakin miljoonia, eikä mitään jälkiä näy, kuin olisivat hävinneet savuna ilmaan.
Ilmoita asiaton viesti
”Olet henkilö joka ei viitsi edes perehtyä osoitettuun aineistoon, koska sinulla on niin suuri vahvistusvinouma.”
Koska kyseessä ei ole tieteellinen aineisto. Osoita minulle sellaisia, ja luen ne ilomielin. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta perehtyä materiaaliin, jota tuotetaan vuodessa miljoonia ”tonneja” vailla pienintäkään ulkopuolista kritiikkiä. Etenkään kun minulla ei ole samanlaisia valmiuksia varmistua näiden väitteiden todenperäisyydestä kuin oikeasti aiheeseen akateemisella tasolla olevilla on (vaikka väitänkin että valmiuteni ovat nk. perusjamppaa paremmat). Minä voisin tuutata tänne tuhatmiljoonaa videota joissa kerrotaan reptiliaaneista ja lumimiehistä, eikä sinulla riittäisi ikinä aika kiinnostusta, pätevyyttä ja aikaa käydä sitä kaikkea potaskaa lävitse. Ei se silti tee siitä totta. Jos haluat väittää jotakin toeksi, tee se tieteellisen menetelmän keinoin, ja argumentoi vertaisarvioiduissa tiedejulkaisuissa. Jostain (kumman!) syystä holokaustirevisionistiset ”tutkimukset” eivät ole läpäisseet vielä ensimmäistäkään vertaisarviointiseulaa.
”Eli olettamus establismentin oikeellisuuteen ja hyvyyteen.”
Jos minä postaan ne tuhat reptiliaanivideota, niin tekeekö se väittämistäni tosia jos vetoan siihen että sinä se vaan uskot ”establishmentin oikeellisuuteen nja hyvyyteen”? Tuskinpa.
”Sen sijaan että nousisi maailman maineeseen, niin joutuu pahoinpidellyksi, tapetuksi tai vankilaan. Vain tampio ei tajua tuossa jotain mätää. ”
Sinulla on suomalaisena täysi vapaus tutkia asiaa ja julkaista tuloksesi. Täällä ei kukaan ole laittamassa sinua vankilaan. Pahoinpitelystäkään tuskin on pelkoa; mikäli minulta kysytään niin yksi anekdootti jostainpahoinpitelystäjoskusjossain ei kyllä kerro mistään systemaattisesta vainokampanjasta.
Ilmoita asiaton viesti
Aikamoista vähättelyä keskityleireillä olleita kohtaan jos rinnastaa heitä reptiliaaneihin. Paikalla olleiden omat lausunnot ja niistä mahdollisesti poimitut epäjohdonmukaisuudet ja valheet ovat primääri aineistoa jos mikä.
Kuten tuosta eräästä videosta käy ilmi, leireillä oli omat orkesterit, jalkapallojoukkeet, baarit joissa myytiin kaljaa ja tupakkaa(jota sai ostaa saksalaisten heille antamalla rahalla), lastenhoito fasiliteetit, elokuvateatterit, bordelli jne. Virikkeellisempiä paikkoja olivat kuin nykyiset Suomen keskusvankilat. Ja tarkoitus oli kuljettaa internoidut joko Madagaskarille tai Euroopan ulkopuolelle itään. NS arkistosta löytyy nämä kaikki dokumentit.
Lopulta päädyttiin Palestiinan alueeseen joka olisi ollut brittimandaatin alla tosin, mutta kuiten Benjamin Freedman kertoi, asiat menivät hieman toisin ja muodostui juutalaisvaltio huijauksella ja vedätyksellä.
Suomeenkin ollaan tuomassa kieltolainsäädäntöä muutamien sionistikansanedustajien toimesta.
Ilmoita asiaton viesti
”Aikamoista vähättelyä keskityleireillä olleita kohtaan jos rinnastaa heitä reptiliaaneihin.”
Nyt kyllä kuvittelet asioita. Rinnastin holokaustirevisionistisen ”tutkimuksen” väitteisiin reptiliaaneista. Netti täynnä marttyyriksi heittäytyneitä ”toisinajattelijoita” ja toinen toistaan vakuuttavampaa ”todistusaineistoa”, jonka läpiperkaamiseen ja sarjatulella heitettyjen väitteiden kumoamiseen ei riittäisi elinikäkään. Mutta vertaisarvioituja, tieteellisiä julkaisuja tasan pyöreä nolla.
”Paikalla olleiden omat lausunnot ja niistä mahdollisesti poimitut epäjohdonmukaisuudet ja valheet ovat primääri aineistoa jos mikä.”
Esimerkiksi onnettomuustutkintojen yhteydestä tiedetään että järkyttyneet ja stressaantuneet ihmiset eivät muista asioita aina oikein tai tarkasti. Hyvänä esimerkkinä käy esimerkiksi Spanairin lento 5022, jonka yhteydessä silminnäkijät vannoivat nähneensä koneen syttyvän liekkeihin ilmassa. Teknisissä tutkimuksissa kuitenkin selvisi, että mitään tällaista ei ollut tosiasiassa tapahtunut. Ilmiö on paljon tutkittu ja yleisesti tiedossa. Paljon hälyttävämpää olisi mikäli kaikkien holokaustin uhrien muistot olisivat johdonmukaisia ja loogisia. Mutta akateeminen historiantutkimus ei nojaakaan pelkästään silminnäkijähavaintoihin, vaan paljon muuhunkin aineistoon. Mm. natsien omiin dokumentteihin, teknisiin tutkimuksiin, valokuva- ja videoaineistoon, liittoutuneiden ilmatiedusteluun, (saksalaisen) median analyysiin, väestörekisteritietoihin jne.
”Ja tarkoitus oli kuljettaa internoidut joko Madagaskarille tai Euroopan ulkopuolelle itään…”
Jep, kunnes päädyttiinkin siihen, että jospa vain tapettaisiin ne kaikki.
”Kuten tuosta eräästä videosta käy ilmi…”
Ei muuta kuin vertaisarvioitua tiedettä kehiin, jossa tämä todetaan. Ei taida löytyä?
Ilmoita asiaton viesti
”Minä voisin tuutata tänne tuhatmiljoonaa videota joissa kerrotaan reptiliaaneista ja lumimiehistä, eikä sinulla riittäisi ikinä aika kiinnostusta, pätevyyttä ja aikaa käydä sitä kaikkea potaskaa lävitse. Ei se silti tee siitä totta.”
Yhdellä kaverillani on kaksi Jetin karvaa ilmatiiviissä lasiastiassa. Pokharasta ostettu, ja oikeaksi todistettu. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Anton de Loure ja moni muu.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Pirjo, taisit juuri todistaa Tuukan kirjoituksen oikeaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Pirjo itsellesi tuosta kommentistasi. Osaamme jatkossa laittaa ajatuksesi Palestiinan kriisistä oikeaan kontekstiin.
Ilmoita asiaton viesti
Mustalle listalle. Siitä vaan. Evvk.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Pirjolle kiitoksesta jos onnistuin yhtä sydäntä raottamaan vilvoittavien vesien äärelle:-)
Ilmoita asiaton viesti
NY Times kertoi näitä tarinoita kuudesta miljoonasta juutalaisesta ja holokaustista jo kauan ennen toisen maailmansodan alkua:
http://img.4plebs.org/boards/pol/image/1386/38/138…
Samoin teki The American Hebrew lehti vuonna 1919:
http://jrbooksonline.com/images/091031crucifixion.gif
Tässä tulee vähän mieleen tarina siitä yhdestä pojasta joka huusi sutta…
Ilmoita asiaton viesti
”NY Times kertoi näitä tarinoita kuudesta miljoonasta juutalaisesta ja holokaustista jo kauan ennen toisen maailmansodan alkua…Samoin teki The American Hebrew lehti vuonna 1919”
Ja yhdessäkään lehdessä ei väitetty että kuusi miljoonaa juutalaista olisi tapettu, vaan että heitä vainotaan (pääosin) Neuvosto-Venäjällä. Tuona aikana kymmeniä tuhansia juutalaisia tapettiin ja sadat tuhannet jäivät asunnottomiksi. Tämä on ollut jo pitkään historijoitsijoiden tiedossa ennen näitä ”löytöjä” lehdistä. Shokkipaljastus: juutalaisia on vainottu vähän kaikkialla, eikä holokausti tullut mitenkään ihan puskista. Holokausti-sanan etymologia taasen edeltää toisen maailmansodan, ja sitä on käytetty ajoittain muissakin konteksteissa kuten esim. armenialaisten kansanmurhan yhteydessä. Huomattavaa on lisäksi se, että ennen natsien suorittamaa kansanmurhaaa sitä on käytetty pääosin epämääräisessä muodossa (a holocaust vs. The Holocaust).
Ilmoita asiaton viesti
Jeps. Holokaustin kiistäminen on uskonto ja uskovaisen kanssa ei voi keskustella järkiperäisillä argumenteilla. Sellaiseen mukaan lähteminen osoittaa vakavaa puutetta harkinnassa.
Ilmoita asiaton viesti
Israel julisti tulitauon ja tappoi sopivan määrän torille uskaltautuneita siviilejä:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014073018530906_…
Ilmoita asiaton viesti
Jari,
tyypillistä yksioikoisuutta: ”Armeijan mukaan tulitauon ei kuitenkaan ollut määrä koskea alueita, joilla armeijan joukot toimivat parhaillaan.”
Ilmoita asiaton viesti
”Armeijan mukaan tulitauon ei kuitenkaan ollut määrä koskea alueita, joilla armeijan joukot toimivat parhaillaan.”
+++ Tarkoittanee suomeksi, että jo aloitetut operaatiot viedään loppuun, koska niitä ei ole edes ehkä mahdollista noin vain keskeyttää. Antisemiitin päässä tämä on tietysti osoitus Israelin pahuudesta.
Ilmoita asiaton viesti
Siviilien yhtäkkinen tappaminen torilla ei ole minkään operaation jatkamista vaan täysin samanlaista terrorismia, jota Hamas on harrastanut.
Ilmoita asiaton viesti
”Siviilien yhtäkkinen tappaminen torilla ei ole minkään operaation jatkamista…”
Tottakai se on. Mistä sinä tiedät, että kaikki operaatiot voidaan tuosta vain keskeyttää jos ne ovat jo alkaneet? Ei voida ja tästä on sotahistoria täynnä esimerkkejä. Polttava halusi saada Israel syylliseksi edes johonkin vain estää ajattelun.
Ilmoita asiaton viesti
Jatka vain rauhassa Yhdistyneiden kansakuntien, Euroopan unionin ja Yhdysvaltain vastustamista pää palavassa pensaassasi.
Ilmoita asiaton viesti
Antti,
Israelin suurlähettiläs: ”Jos he eivät ammu, me emme ammu” – katso koko haastattelu:
http://yle.fi/uutiset/israelin_suurlahettilas_jos_…
EU vaatii Hamasin ja muiden terroristijärjestöjen aseistariisuntaa:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/47…
EU LAHJOITTAA HAMAS-TAISTELIJOILLE/TERRORISTEILLE 5000 UUTTA RAKETTIA:
http://jamesgonzo.wordpress.com/2014/07/30/eu-lahj…
Hamas teloitti kymmeniä gazalaisia:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/47…
Ilmoita asiaton viesti
”Hamasin tehtävä on Israelin tuhoaminen ja sen juutalaisväestön hävittäminen, ei niinkään ’itsenäisen ja hyvinvoivan Palestiinan luominen’. Hamas ei suostu vieläkään hyväksymään Israelin olemassaoloa”
Väitteet Hamasin tavoitteista on melkolailla kirsikanpoimittuja. On totta että perustamisasiakirjassa puhutaan Israelin tuhoamisesta, mutta sen jälkeisiä tärkeitä asiakirjoja on jätetty täysin analyysin ulkopuolelle. Niissä puhutaan paljon mm. demokraattisen valtion perustamisesta ja sen toiminnasta. Näistä länsimedia ja Israelmieliset eivät juuri halua juuri puhua. Sen paremmin kuin siitäkään, miksi alkuperäisestä vaateesta ei taasen haluta luopua. Kansainvälinen painostus PLO:ta ja Fatahia kohtaan tunnustaa aikoinaan Israel oli hillitöntä. Ja kun em. järjestöt sen sitten tekivät, ei palestiinalaisille annettu mitään vaihtokauppana. Ei palestiinalaisvaltiota tai pääkaupunkia Jerusalemiin. Ei tunnustusta historiallisista vääryyksistä tai oikeutta palautta (tai edes korvauksia!) pakolaisille, jotka oli väkipakolla ajettu aikoinaan kodeistaan.
”Israelin ehto pysyvälle rauhalle on ”juutalaisvaltion olemassaolon tunnustaminen”, eli käytännössä myöntyminen siihen, että itäisen Välimeren alueella sijaitsee 21 000 neliökilometrin laajuinen itsenäinen juutalaisvaltio.”
Ja palestiinalaisten ehto – se että heillekin tulisi jotain vaihtokauppana – on ihan kohtuuton vai? Israelin tunnustaminen täytyy linkittää siihen, että palestiinalaisille taataan oikeus omaan valtioon. Miksi tämän vaatiminen on kohtuutonta? Jo vuonna 1995 sheikki Ahmed Yassin ehdotti em. kaltaista diiliä. Useat Hamas-johtajat ovat sittemmin toistaneet Ahmed Yassinin sanoja.
”Hamasin täydellinen haluttomuus käydä neuvotteluja ei ole kuitenkaan johtanut sen suosion romahtamiseen”
Ks. edellinen kohta.
”Palestiinalaisten ’vapaustaistelu’ on saanut huomattavasti kannatusta länsimaissa siitä huolimatta, että Hamas on julkisesti myöntänyt käyttävänsä pyhässä sodassaan mm. ihmiskilpiä ja alaikäisiä nuoria itsemurhapommituksissa. ”
Samaa on muuten todettu Israelin tehneen. Lisäksi on huomioitavaa että kuten monet tahot ovat raportoineet, niin Gaza on eräs maailman tiheimmin asutuista alueista. Jokaikisessä sopukassa on jonkun asumus ja siviilejä. Sellaisessa tilanteessa ei mitään sotatoimia – tai terrori-iskuja, riippuen kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee – ei ole mahdollista suorittaa paikoista, joissa joku ei asuisi. Kuten viimeisimpien Israelin iskujenkin edetessä on raportoitu, niin siviilit ovat olleet välinpitämättömiä poistumaan asunnoistaan ”turvaan”, kun Gaza on ihan yhtä turvatonta, oli sitä missä tahansa.
”Vasemmistonuorten silmissä juutalaisiin kohdistuva väkivalta on oikeutettua, mikäli se tehdään poliittisen vasemmiston tai muslimien toimesta.”
Maalaillaankohan nyt vähän turhan isolla pensselillä. Minä tunnen _monia_ vasemmistolaisina pidettyjä ja vasemmistolaisiksi identifioituvia, ja heistä kukaan eivät tue väkivaltaa oikeastaan missään oloissa – kaikkein vähiten Lähi-idässä. Voisitko osoittaa tarkalleen ketkä väkivallan hyväksyvät ja miten he olisivat kuvaava ja kattava otos vasemmistolaisista nuorista tai vasemmistonuorista?
”Yksikään näistä aktiiveista ei ole vaatinut Hamasia tunnustamaan Israelin olemassaoloa, mikä on tuonut rauhan melkein kaikkien Israelin ja sen entisten vihollisten välille.”
Entä kuinka moni pro-Israel-aktiivi vaatii Israelin myöntymään palestiinalaisvaltion olemassaoloon. Muiden Israelin entisten vihollisten kanssa rauhaa on aikalailla helpottanut aikalailla se, että Israel ei ole voinut ainakaan alkaa rauhan(kaan) jälkeen kiistää vastustajan oikeutta omaan valtioon. Palestiinalaisten kanssa on toisin.
”Israel poistui Gazasta jo vuonna 2005 tuhoten samalla kaikki alueella sijaitsevat juutalaiset siirtokunnat. Tämän eleen johdosta Hamas aloitti entistä voimakkaamman terrorismiaallon Israelia vastaan
Mutta kuten toteat Israel saartaa yhä Gazaa, tehden elämisen alueella äärettömän hankalaksi. Jälleen kerran: Israelin tunnustaminen voisi olla Hamasille aika paljon parempi diili jos se velvottaisi Israelin täyttämään jotain palestiinalaisten vaatimuksia. Miksi Israelilta on kohtuutonta vaatia tätä?
Ilmoita asiaton viesti
Kyselytutkimusten perusteella juutalaiset suhtautuvat palestiinalaisia myönteisemmin kahden valtion malliin. Tosin juutalaistenkin kannatus asiaa kohtaan on laskenut vuodesta toiseen.
Palestiinalle myönnettiin itsehallintoalueet Oslon sopimuksen jälkeen. Toisen intifadan jälkeen suhtautuminen palestiinalaisiin oli yllättäen hieman nuivempi.
Israel todennäköisesti vapauttaisi Gazan saarrosta, mikäli tämä ehto täytettäisiin. Israel luopui Camp Davidin jälkeen Egyptille kuuluvista alueista, eikä maiden välillä ole sen jälkeen ollut enää sotatilaa.
Gazaa saartaa Israelin lisäksi myös Egypti. Tätä ei mielestäni sovi unohtaa.
Ilmoita asiaton viesti
No nyt ei olekaan kyse siitä mitä Israelin kansa tai palestiinalaiset haluavat, vaan yhtäältä siitä, mitä Israelin johto ja toisaalta siitä mitä heidän tukijansa ulkomailla tahtovat. Miksi Israelin johdolta ja Israelin tukijoilta olisi kohtuutonta esittää vaatimusta siitä, että Israelin tunnustamiseksi Hamasille ja palestiinalaisille on annettava jotain vastapalveluksena? Kuten PLO:n ja Fatahin esimerkit osoittavat, niin historialliset esimerkit Israelin tunnustamisesta eivät ole paljoa palestiinalaisten keissiä edistäneet.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä esität vastapalvelukseksi?
Ilmoita asiaton viesti
YK:n päätöslauselmien 181 ja 194 täyteenpanemista, eli de facto v. 1967 edeltävien rajojen tunnustamista, Palestiinalaisvaltion perustamista Gazaan ja länsirannalle sekä pakolaisten oikeuksien huomioonottamista.
Ilmoita asiaton viesti
Kerrohan nyt toki, onko sinusta ihan kohtuutonta vaatia että Israelin tunnustaminen sidotaan siihen, että myös Israel myöntyy antamaan vastapalveluksena myönntyksiä – nimenomaisesti palestiinalaisille valtion ja jotain hyvitystä krooniseksi muodostuneesta pakolaisongelmasta? Vai onko sodan voittajalla (joka on joutunut hyökkäyksen kohteeksi) oikeus tehdä ihan mitä huvittaa, ihan niin kauan kuin huvittaa? Ja jos on, niin millä krediiteillä meidän tulisi voida arvostella esim. Neuvostoliiton toimia Itä-Euroopassa ja Saksassa? Kommunistien toimia Kiinassa? Venäjän toimia Georgiassa? Ja sitä rataa.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjä ei kyllä ollut se, jonka kimppuun hyökättiin Georgiassa vaan päinvastoin.
Palestiinalaisten pitäisi hakea korvausta arabimailta, ei Israelilta. Mutta silti, minun mielestäni (ihan kuin sillä jotain merkitystä tässä jutussa olisi) hyvä pohja rauhalle olisi vuoden 1949 aselevon linjat eli kompmromissi molemminpuolin. Tämän jälkeenhän Israeli valloitti lisää alueita kuuden päivän sodassa ja Yom Kippur -sodassa, jotka voitaisiin hyvän tahdon eleenä antaa takaisin.
Mutta epäilen, että Isrealin tuhoamista havittelevalle ja kurjuudesta voimansa ammentavalle Hamasille tämä ei kelpaa. He elävät vielä Khartumin päätöslauselman ajassa eli ei rauhaa Israelin kanssa, ei Israelin valtion tunnustamista ja ei neuvotteluja Israelin kanssa, josta muut arabimaat ovat luopuneet saatuaan tarpeeksi monta kertaa selkäänsä.
Ilmoita asiaton viesti
”Venäjä ei kyllä ollut se, jonka kimppuun hyökättiin Georgiassa vaan päinvastoin.”
EU teki juuri selvityksen, jossa se vieritti hyvin selvästi syyn taisteluiden aloittamisesta Saakašvilin päälle (joskin molempien osapuolien todettiin syyllistyneen sotarikoksiin konfliktin edetessä).
”Mutta epäilen, että Isrealin tuhoamista havittelevalle ja kurjuudesta voimansa ammentavalle Hamasille tämä ei kelpaa. He elävät vielä Khartumin päätöslauselman ajassa eli ei rauhaa Israelin kanssa, ei Israelin valtion tunnustamista ja ei neuvotteluja Israelin kanssa, josta muut arabimaat ovat luopuneet saatuaan tarpeeksi monta kertaa selkäänsä.”
Tämä on silkkaa valetta. Kuten jo totesin toisaalla, niin Hamas on jo de facto myöntynyt siihen että Israel voidaan tunnustaa mikäli vastapalveluksena palestiinalaisille annetaan oma valtio Gazasta ja Länsirannalta, joka noudattelee kuuden päivän sotaa edeltäviä rajalinjoja.
Ilmoita asiaton viesti
Milloin Georgia hyökkäsi Venäjän maaperälle?
Miksi Hamas ei sitten ole suostunut tulitaukoihin vaan jatkaa rähisemistä?
Kuka Hamasin edustaja on sanonut näin? Ovatko he luopuneet peruskirjansa kirjauksesta, jossa vaaditaan Israelin tuhoamista?
Ilmoita asiaton viesti
”Milloin Georgia hyökkäsi Venäjän maaperälle?”
Kuten todettua niin Georgia hyökkäsi venäläisten joukkojen kimppuun. Ainakin mikäli EU:n asiasta tekemää selvitystä on uskominen.
”Miksi Hamas ei sitten ole suostunut tulitaukoihin vaan jatkaa rähisemistä?”
Varmaan pitkälti siitä syystä että Israel ei ilmiselvästi ole valmis mihinkään muuhun rauhaan kuin sellaiseen, jonka se saavat – kansainvälisen oikeuden käytännöistä poiketen – sanella täysin unilateraalisesti.
”Kuka Hamasin edustaja on sanonut näin? ”
Esimerkiksi Hamasin perustaja sheikki Ahmed Yassin v. 1995. Tuon jälkeen monet muutkin Hamasin edustajat ovat todenneet saman.
”Ovatko he luopuneet peruskirjansa kirjauksesta, jossa vaaditaan Israelin tuhoamista?”
Eivät, mutta kuten todettua, niin:
1) de facto Israelin tunnustamiseen oltaisiin valmiita mikäli palestiinalaisille tarjottaisiin vastapalveluksena jotain muutakin kuin tyhjiä lupauksia
ja
2) tuon perustamisasiakirjan jälkeen on annettu useita tärkeitä tiedonantoja, joissa painotus on ihan muualla kuin vihanpidon jatkamisessa. Näistä asiakirjoista (mm. Hamasin vaaliohjelma v. 2005) Israelmieliset eivät tahdo paljon puhua.
Ilmoita asiaton viesti
Olli,
vai Georgia ”hyökkäsi” Venäjälle:
Georgian sota 2008:
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/Georg…
Hamaskaan ei suostu kuin pelleilemään tulitauoilla – jatkaa vain toivotonta rakettien mäiskimistä a la pikkupojat kivinensä: #139
Eivät ole luopuneet, kiemurtelevat vain, kuinka voisivatkaan: #139 – islaminsa nimissä – muutoinhan nämä kieltäisivät uskontonsakin – päästä ”neitsyeiden kera paratiisiin”…
Ilmoita asiaton viesti
”vai Georgia ”hyökkäsi” Venäjälle”
Ei, vaan venäläisjoukkojen kimppuun.
”Eivät ole luopuneet, kiemurtelevat vain”
Mutta kuten todettua, niin olisivat valmiit de facto tunnustamaan Israelin mikäli Israelin ”neuvottelu”politiikka olisi muutakin kuin silkkaa voittajan ”oikeuden” mukaista sanelua.
Ilmoita asiaton viesti
Olli,
siinähän nyt ei ole mitään uutta, hyökkäileehän Gazan hamasilaisetkin Israeliin raketein…
Eivät ole valmiit koskaan de facto tunnustamaan Israelia millään ehdoilla – vaikka toistelisit tuota myyttiä pravdaksi sitten miten moneen kertaan tahansa – tasan päinvastoin! – paperit on eritoten hamasilaisten suhteen pelkkää paperia : #139
Ilmoita asiaton viesti
”siinähän nyt ei ole mitään uutta, hyökkäileehän Gazan hamasilaisetkin Israeliin raketein…”
Tällä ei nyt ollut mitään tekemistä asian kanssa. Et ole edelleenkään vastannut miksi esimerkiksi Neuvostoliiton toiminta Itä-Euroopassa tai Itä-Saksassa olisi ollut tuomittavaa jos voittajan oikeus on kerran ”oikeutta”.
”Eivät ole valmiit koskaan de facto tunnustamaan Israelia millään ehdoilla – vaikka toistelisit tuota myyttiä pravdaksi sitten miten moneen kertaan tahansa – tasan päinvastoin! – paperit on eritoten hamasilaisten suhteen pelkkää paperia”
Eli lupaa Hamas mitä tahansa, niin ei ne lupaukset eivät ole pyytteettömiä ja siksi palestiinalaisia voidaan kurmuuttaa loputtomiin ihan niin paljon kuin huvittaa. Pettämätön logiikka. Oikein kristillistä lähimmäisenrakkautta taas parhaimmillaan. Ja sitten vielä joku tosissaan ihmettelee miksi rauhaa ei saada aikaiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Olli,
ei edesmennenneen Neuvostoliiton – ei vielä muuten nykyisen Venäjänkään -toimintoja voida verrata tähän – ero on kuin yöllä ja päivällä – monestakin eri syystä – en ryhdy niitä tänne toistelemaan – #139, jne. …
Hamasilaisten millään lupauksilla ei ole mitään katetta, niihin ei usko kukaan kuin kilipukkiinkaan kaalimaan vartijana…
”Kurmuttaminen” on oma hamasilaistyylinen väännöksesi Israelin siviilien puolustamisesta – valitettavasti se vain on jäänyt Israelilta vielä puolitiehen. Et näköjään tunne kristillistä lähimmäisenrakkautta alkuunkaan, et myöskään esivallan käsitettä. Et myöskään Israelin perustuksia. Sinä et näe asiassa muuta kuin yksioikoisesti tuon haasilaistenkin hyvin julkisuuteen yrittämänsä ”kurnuuttamisen” – ei ole onnistunut, eikä tule onnistumaankaan!
Joka miekkaan tarttuu – juuri hamasilaisittain – se siihen itse hukkuu. Esivalta ei turhaan miekkansa kanna.
Israel on juutalaisten maa – ei ”palestiinalaisten”:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1251…
Antisemistiset sionismia vastustavat juoksupojat:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1144…
”Israel tuhottava” viha- ja puolustuspuheet jatkuvat… :
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1129…
Israelin ja rauhan vastainen apartheidilla panettelu:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1120…
Jumala ja esivaltansa eivät ole puolustuksessaan pasifisteja, muutoin kyllä! :
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1000…
Islamin aikapommi:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/8396…
Sodan uhka kasvaa Välimeren alueella:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/8287…
Ajautuuko Lähi-Itä sotaan?:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/7691…
Islam on kuoleman vakavasti otettava uskonto:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/5619…
Kristillinen fundamentalismi on rakkautta:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/5619…
Tutkihan asiaa hutkimistesi ”rakkauden” sijaan…
Ilmoita asiaton viesti
”ei edesmennenneen Neuvostoliiton – ei vielä muuten nykyisen Venäjänkään -toimintoja voida verrata tähän – ero on kuin yöllä ja päivällä – monestakin eri syystä – en ryhdy niitä tänne toistelemaan”
Pettämätön argumentti: ”analogiasi on virheellinen, mutta en kerro miksi”. Ja jotkut vielä ihmettelevät miksi Israelin puolustajia pidetään tuplastandardein pelaavina….
”Hamasilaisten millään lupauksilla ei ole mitään katetta, niihin ei usko kukaan kuin kilipukkiinkaan kaalimaan vartijana…”
Eli mitä tahansa Hamas lupaakin, niin siihen ei ole luottamista ja sotatoimia voi jatkaa. Voisitko esitellä sen kausaalisen logiikan miten tästä seuraa kestävä rauha?
”Et myöskään Israelin perustuksia. Sinä et näe asiassa muuta kuin yksioikoisesti tuon haasilaistenkin hyvin julkisuuteen yrittämänsä ”kurnuuttamisen” – ei ole onnistunut, eikä tule onnistumaankaan!”
Minä nimenomaan näen – toisin kuin sinä mitä ilmeisemmin – että Lähi-idässä on muodostunut krooniseksi tilanne, jossa kumpainenkaan osapuoli ei ole valmis katsomaan peiliin ja myöntymään riittäviin kompromisseihin.
Ilmoita asiaton viesti
Olli,
”pettämätön argumentti” – jokos tutustuit ko. laajoihin taustatietoihin? – et ole kyennyt vastaamaan niihin millään tavoin ja siksi pysytteletkin näissä epäoleellisissa lillukanvarsissa…
Millä tavoin ko. ns. analogiasi pätisi kokonaisuudessaan, edes periaatteessa?? – Todistustaakka on sinun, ei minun.
”Tuplastandardit” kuuluvat nimenomaan hamasilaisia terroristeja epäoikeudenmukaisesti, epäinhimillisesti, yksipuoleisesti, jne. puolusteleville – sinä hyvänä esimerkkinä!
Oletpa lapsellisen naiivi: luuletko yksiviivaisen logiikkasi mukaan aseettomuuden – siis täydellisen pelkän teoreettisuuden – Hamasiin vain luottamuksen, myönnytysten ja ja myötätunnon synnyttävän koskaan rauhaa? Yhtä hyvä ja johdonmukainen selitys kuin väite, että terroristit yleensäkään ja hamasilaiset erityisesti, olisivat koskaan rauhallisia, edes sinnepäinkään – tasan päinvastoin – levittelevät heti rakettejan kun selkäsi käännät!…
Eräs israelilainen sekä Suomessa että Israelissa armeijan käynyt opas kertoi: arabisotilaisiin hän ei luota ollenkaan, ei israelilaisiinkaan, ainoastaan meihin suomalaisiin sotilaisiin…
Juu, hamasilainen islamiin, sen perusjuuriin ”kuolema vääräuskoisille” juuttunut tilanne ei muutu siitä mitä suurimmalla todennäköisyydellä – kaikki erityisen vahvat näkökohdat huomioiden – koskaan miksikään, vaikka tarkastelisit asiaa kuinka sinisilmäisesti ja avokatseisesti tahansa…
”Pieni osa palestiinalaisista on Israeliin suuntautuvan väkivallan takana. Suuri enemmistö haluaisi rauhaa. Palestiinalaisista merkittävä osa elää ja menestyy sulassa sovussa juutalaisen väestön parissa. Heitä työskentelee juutalaisomisteisissa yrityksissä ja heidän omat yrityksensä tekevät hedelmällistä yhteistyötä juutalaisyhtiöiden kanssa. Hamas puolestaan on ilmoittanut tavoitteekseen tuhota juutalaiset ja Israelin ja perustaa tilalle islamilaisen valtion. Onko tämä tavoite, jota meidän täältä Suomesta pitäisi kaikin keinoin tukea?”
Täällä sinulle valaisua rautalangasta lisää – sikäli mikäli fanaattisuudeltasi siihenkään yllät:
Pitäisikö Israelin luopua puolustuksesta? :
http://teppoturja.puheenvuoro.uusisuomi.fi/172347-…
Ilmoita asiaton viesti
”In more than 1,000 pages of analysis, documentation and witness statements, the most exhaustive inquiry into the five-day conflict dismissed Georgian claims that the artillery attack was in response to a Russian invasion…There is no way to assign overall responsibility for the conflict to one side alone…But the conclusions will discomfit the western-backed Georgian leader, Saakashvili, who was found to have started the war with the attack…There was no ongoing armed attack by Russia before the start of the Georgian operation … Georgian claims of a large-scale presence of Russian armed forces in South Ossetia prior to the Georgian offensive could not be substantiated … It could also not be verified that Russia was on the verge of such a major attack…While concluding the Georgians fired the first shots, the report said the attack was the culmination of months and years of rising tension and provocations for which both sides bore the blame”
http://www.theguardian.com/world/2009/sep/30/georg…
Ilmoita asiaton viesti
Georgiaa, Venäjää, Abhasiaa ja Etelä-Ossetiaa voidaan ihan hyvin verrata Kuuden päivän sodan ja Jom Kippur -sodan tuloksiin.
Olisi kohtuullista, että lähes puolen vuosisadan kuluttua Israel voisi ”hyvän tahdon eleenä” noudattaa koko ajan voimassa ollutta YK:n päätöslauselmaa.
Ilmoita asiaton viesti
” historialliset esimerkit Israelin tunnustamisesta eivät ole paljoa palestiinalaisten keissiä edistäneet.”
+++ Mitä vain koko palestiinalaishallinto PNA, itsehallintoalueet ja Oslon sopimukset olivat seurausta siitä, että Arafat henkilökohtaisessa kirjeessään suostui hyväksymään Israelin olemassaolon. Siis pelkästään tämä kirje riitti eikä ikinä vaadittu oikeaa Palestiinan kongressin tunnustusta, jota ei ikinä ole edes annettu ja on hyvin kyseenalaista onko siis mitään Israelin olemassaolon oikeutuksen tunnustamista koskaan tapahtunut, koska esim. vuonna 2011 Palestiinan Intian lähettiläs sanoi seuraavaa:
”In 2011, the PA Ambassador to India, Adli Sadeq, wrote in the official PA daily: ”They [Israelis] have a common mistake or misconception by which they fool themselves, assuming that Fatah accepts them and recognizes the right of their state to exist, and that it is Hamas alone that loathes them and does not recognize the right of this state to exist. They ignore the fact that this state, based on a fabricated [Zionist] enterprise, never had any shred of a right to exist.”[20] In a different part of the article the PA ambassador explained this explicitly: ”There are no two Palestinians who disagree over the fact that Israel exists, and recognition of it is restating the obvious. But recognition of its right to exist is something else, different from recognition of its [physical] existence.”[20]”
Ilmoita asiaton viesti
No oli mitään tunnustusta tapahtunut tai ei, niin ainakin palestiinalaisten edustajat ovat menneet pidemmälle Israelin oikeuksien tunnustamisessa kuin Israel kertaakaan sitten vuoden 1948. Kuten jo totesin, niin esim. Hamasin edustajat ovat todenneet jo v. 1995 alkaen että heille riittäisi de facto rauhansopimukseen Israelin kanssa se, että palattaisiin v. 1967 edeltäneisiin rajoihin. Mitä Israel on tarjonnut vastapalveluksena kaikkien näiden vuosien edetessä?
Ilmoita asiaton viesti
”Hamasin edustajat ovat todenneet jo v. 1995 alkaen että heille riittäisi de facto rauhansopimukseen Israelin kanssa se, että palattaisiin v. 1967 edeltäneisiin rajoihin.”
+++ Suot varmasti Israelille anteeksi, että kun Hamasin peruskirja ja lukuisat sen ”edustajat” yhä vaativat Israelin tuhoa ainoana vaihtoehtona niin jonkun ”edustajan” mahdollisille sanomisille ei liikaa voi painoarvoa laittaa.
”Mitä Israel on tarjonnut vastapalveluksena kaikkien näiden vuosien edetessä?”
+++ Ainakin sitä omaa valtiota.
Ilmoita asiaton viesti
”Suot varmasti Israelille anteeksi, että kun Hamasin peruskirja ja lukuisat sen ”edustajat” yhä vaativat Israelin tuhoa ainoana vaihtoehtona niin jonkun ”edustajan” mahdollisille sanomisille ei liikaa voi painoarvoa laittaa.”
No kuten olen jo todennut, niin todellisen rauhan aikaansaaminen vaatii molemmilta puolilta todellista halua ja kykyä tulla vastaan ja suostumaan kompromisseihin. Ei mulla ole mitään intressejä puolustellella että palestiinalaisille pitäisi antaa jotain erityisoikeuksia. Israelin puolustajien mielestä sen sijaan tuntuu olevan ihan jees että Israel saa tehdä valloittamillaan alueilla ihan mitä tahansa haluaa, ihan niin kauan kuin huvittaa.
”Ainakin sitä omaa valtiota.”
Ja kuten se että Fatah ja PLO painostettiin tunnustamaan Israel, eikä mitään tullut vastapalveluksena todistaa, niin Israelin puheisiinkin on syytä luottaa vankasti.
Ilmoita asiaton viesti
”Ja kuten se että Fatah ja PLO painostettiin tunnustamaan Israel, eikä mitään tullut vastapalveluksena todistaa, niin Israelin puheisiinkin on syytä luottaa vankasti.”
+++ Palestiinalaisille oli siis oma valtio tarjolla ainakin 2001 Camp Davidin neuvotteluissa ja myös Olmertin 2008 vetämät neuvottelut menivät niin pitkälle, että näytettiin karttoja. EI kelvannut.
Ilmoita asiaton viesti
”+++ Palestiinalaisille oli siis oma valtio tarjolla ainakin 2001 Camp Davidin neuvotteluissa ja myös Olmertin 2008 vetämät neuvottelut menivät niin pitkälle, että näytettiin karttoja. EI kelvannut.”
Joo, mutta ei v. 1967 edeltävien rajojen mukaisesti.
Ilmoita asiaton viesti
”Joo, mutta ei v. 1967 edeltävien rajojen mukaisesti.”
+++ Käytännössä asutuksen kannalta näin oli. Vuoden 1967 ”rajat” eivät sitä paitsi ole koskaan olleet mitkään varsinaiset kansainväliset rajat vaan ”International border” kulkee Palestiinassa edelleen mandaattialueen rajojen mukaan.
Sodassa tappion kärsinyt osapuoli ei ole ennenkään päässyt sanelemaan rauhanehtoja. Niin ei ole nytkään eikä 1967 ”rajoihin” ole oikeasti mitään syytä hirttäytyä. Oslon sopimuskin määrittelee 1967 valloitetun alueen kokonaisuudessaan neuvotteluiden kohteeksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Käytännössä asutuksen kannalta näin oli. Vuoden 1967 ”rajat” eivät sitä paitsi ole koskaan olleet mitkään varsinaiset kansainväliset rajat vaan ”International border” kulkee Palestiinassa edelleen mandaattialueen rajojen mukaan.”
De facto Israel on kuitenkin miehittänyt alueita vaikka de jure näin ei olisikaan.
”Sodassa tappion kärsinyt osapuoli ei ole ennenkään päässyt sanelemaan rauhanehtoja. ”
No kansainvälinen laki on kuitenkin sillä kannalla, että vastustajan alueiden miehittäminen on sallittua vain väliaikaisesti. Lisäksi moraaliselta kannalta voidaan tietty ihmetellä että mihin perustuen olisi Neuvostoliiton toimia Itä-Euroopassa ja Saksassa, tahi Venäjän Georgiassa varaa arvostella jos kerran voittajalla on oikeus tehdä mitä lystää? Jostain kumman syystä aika harva tuntuu – onneksi – näkevän että ”oikeus” on sitä että vastustajalle saa tehdä mitä tahansa. Em. syystä meillä on esimerkiksi laki liioitellusta itsepuolustuksesta.
”Oslon sopimuskin määrittelee 1967 valloitetun alueen kokonaisuudessaan neuvotteluiden kohteeksi.”
Mutta näitä alueita Israel ei ole valmis luovuttamaan.
Ilmoita asiaton viesti
”No kansainvälinen laki on kuitenkin sillä kannalla, että vastustajan alueiden miehittäminen on sallittua vain väliaikaisesti.”
+++ Miehityshän loppuu rauhansopimukseen ja sitä edeltävissä neuvotteluissa päätetään mikä pala maata kuuluu kenellekin. Näin on osapuolten välillä sovittu. Neuvottelemaan päästään heti kun terrori loppuu.
Jos palestiinalaiset olisivat 65 vuoden aikana käyttäneet edes murto-osan siitä energiasta, minkä he ovat käyttäneet Israelin tuhoamiseen omien elinolosuhteiden parantamiseen niin heillä olisi se oma maa.
Ilmoita asiaton viesti
”Miehityshän loppuu rauhansopimukseen ja sitä edeltävissä neuvotteluissa päätetään mikä pala maata kuuluu kenellekin. Näin on osapuolten välillä sovittu. Neuvottelemaan päästään heti kun terrori loppuu.”
No Israel on jo käytännössä tehnyt selväksi että v. 1967 edeltäviin rajoihin ei ole paluuta. Minun nähdäkseni tämä kuulostaa erehdyttävästi vahvimman oikeudella harjoitetulta sanelupolitiikalta eikä miltään oikealta neuvotteluhalulta.
”Jos palestiinalaiset olisivat 65 vuoden aikana käyttäneet edes murto-osan siitä energiasta, minkä he ovat käyttäneet Israelin tuhoamiseen omien elinolosuhteiden parantamiseen niin heillä olisi se oma maa.”
Ja jos Israel olisi käyttänyt edes murto-osan siitä poliittisesta tahdosta joka heillä on pitää ominaan kaikkia valloittamiaan alueita, siihen, että oltaisin valmiita oikeisiin neuvotteluihin (sanelupolitiikan sijaan), niin Israelin turvallisuustilanne voisi olla hyvin erilainen tätänykyä.
Ilmoita asiaton viesti
”No Israel on jo käytännössä tehnyt selväksi että v. 1967 edeltäviin rajoihin ei ole paluuta. Minun nähdäkseni tämä kuulostaa erehdyttävästi vahvimman oikeudella harjoitetulta sanelupolitiikalta eikä miltään oikealta neuvotteluhalulta. ”
+++ Israel varmasti haluaa liittää suurimmat, vanhimmat ja lähimpänä Vihreää linjaa olevat siirtokuntablokit itseensä, koska nämä ovat käytännössä jo linjan toisella puolella olevien kaupunkien lähiöitä eikä niitä mielletä siirtokunniksi sanan varsinaisessa merkityksessä. On huomioitava, että nämä ovat jo olemassaolevien juutalaiskaupunkien laajennuksia, joten ne eivät syö palestiinalaisten elintilaa kuten eristyksiin rakennetut pikkusiirtokunnat, jotka kyllä varmasti purettaisiin rauhanteossa. Kaikissa suunnitelmissa alueista on kyllä suunniteltu korvaavia alueita muualta eikä Vihreässä linjassa sinänsä pitäisi olla mitään sellaista pyhää, jonka vuoksi asutuksia pitäisi pelkästään sen vuoksi purkaa. Rakennettu turvamuuri varmaankin noudattelee suunnilleen asutusten todellista rajaa paremmin kuin Vihreä linja. Israelista on ehdotettu korvaaviksi alueiksi mm. palestiinalaisten Israelissa asuttamia alueita, mutta Israelin arabit eivät ole ajatuksesta innostuneet. Miksiköhän?
Ilmoita asiaton viesti
”Israel varmasti haluaa liittää suurimmat, vanhimmat ja lähimpänä Vihreää linjaa olevat siirtokuntablokit itseensä, koska nämä ovat käytännössä jo linjan toisella puolella olevien kaupunkien lähiöitä”
Niin, että kun vääryys jatkuu tarpeeksi kauan, niin siitä tulee oikeutettua? Miksi tarkalleen tämän valossa esim. Neuvostoliiton toiminta Itä-Euroopassa oli jotenkin tuomittavaa?
”eikä niitä mielletä siirtokunniksi sanan varsinaisessa merkityksessä”
Tarkoitat kai että Israel eivätkä Israel-mieliset eivät niitä sellaisiksi miellä.
”Israelista on ehdotettu korvaaviksi alueiksi mm. palestiinalaisten Israelissa asuttamia alueita, mutta Israelin arabit eivät ole ajatuksesta innostuneet. Miksiköhän?”
Jos nyt puhut Olmertin suunnitelmasta, niin se kaatui kyllä (ainakin osittain) siihen että ko. heppu joutui itse korruptiosyytteiden kynsiin ja neuvottelut joutuivat näin jäihin. Sen vähän mukaan mitä minä noista neuvotteluista tiedän, niin kumpainenkin osapuoli oli valmis kompromisseihin, ja lopullinen sovinto ei jäänyt kauas. Se että samalla puhuttiin siitä että hyväksyvät palestiinalaiset sitä tai eivät, niin Israelin yksipuolista päätöstä Israelin ja palestiinalaisalueiden välisten rajojen määrittämisestä ei voi pysäyttää kertoo kyllä siitä, että eivät israelilaisetkaan ihan niin valmiita neuvotteluihin ja kompromisseihin ole kuin haluavat esittää. Kuten ole niin monasti todennut, niin halua neuvotteluihin ja oikeisiin myönnytyksiin vaaditaan molemmilta puolilta.
Ilmoita asiaton viesti
”Niin, että kun vääryys jatkuu tarpeeksi kauan, niin siitä tulee oikeutettua? Miksi tarkalleen tämän valossa esim. Neuvostoliiton toiminta Itä-Euroopassa oli jotenkin tuomittavaa?”
Mikä ihmeen vääryys? Jos historiallisesti Juudeana ja Samariana tunnetut alueet, jotka ovat nimenomaan juutalaisuuden historiallisia seutuja, asuu juutalaisia niin miten se voi olla väärin? Väärin se on tietenkin siinä tapauksessa, että jonkun yksityisomistuksia loukataan ja kyllähän sellaista tapahtuukin, mutta sellaisesta voi saada oikaisun oikeusistuimessa. Toki prosessi on raskas ja monille mahdoton käydä eivätkä siirtokuntalaiset kaikki ole mitään pyhäkouluporukkaa, mutta periaatteena tuntuu omituiselta, että juutalaisuuden historiallisilla seuduilla saisi asua kuka tahansa paitsi juutalainen.
Ilmoita asiaton viesti
Olli,
sota on sotaa, voittaja sanelee ehdot.
”Palestiinan” valtiota ei ole olemassakaan – joitakin arabirosvojoukkoja, terroristeja vaan, jotka pitelevät viimeiseen asti kiinni ”uskonnostaan” – vievät siten edun rauhallisiltakin, räyhäämättömiltä arabeilta – valtiot käyvät sotaa keskenään jos käyvät – myös näitä häirikköterroristeja vastaan globaalisti – paitsi muutamat itse häiriköivät…
Israelin turvallisuustilanne olisi aivan toinen – ollut jo vuosikausia – kun ei olisi jättänyt Gazan valvomista ja antanut pirulle siten pikkusormeaan. Toivottavasti Israel puolustusvoimineen panee Gazan pian lopullisesti terroristeista – kansainvälisenkin avun vain raketeiksi ja salakäytäviksi muuntuneina vapaaksi, kun ei näytä olevan apua YK:sta, eikä varsinkaan Natosta (USA)…
”Jos Hamas haluaisi rauhaa, niin se kantaisi aseensa Gazan keskustorille ja nostaisi valkoisen lipun salkoon. Ja poistaisi peruskirjastaan tavoitteen tuhota Israelin valtio.”
http://jannesuuronen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1724…
Israel lähti Gazasta vuonna 2005 ja se oli iso virhe puolin ja toisin :
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p…
Ilmoita asiaton viesti
”Olli,
sota on sotaa, voittaja sanelee ehdot.”
Paitsi että kv-oikeuden mukaan näin ei ole. Lisäksi ei edelleenkään ole selvää, miksi esim. Neuvostoliiton toimia vaikkap Itä-Saksassa olisi oikeus kritisoida. Yksilötasolla voidaan tietysti kyseenalaistaa, että pitäisikö laistakin poistaa viitaukset siihen, että itsesuojelun voi viedä liian pitkälle? Vastaahan toki.
”Jos Hamas haluaisi rauhaa, niin se kantaisi aseensa Gazan keskustorille ja nostaisi valkoisen lipun salkoon. Ja poistaisi peruskirjastaan tavoitteen tuhota Israelin valtio.”
Jonka jälkeen sillä ei olisi edelleenkään mitään takeita Palestiinan valtiosta ja alueiden palauttamisesta. Kuten todettua, niin PLO ja Fatah painostettiin tunnustamaan Israel, ja vastapalveluksena ei saatu mitään myönnytyksiä.
Ilmoita asiaton viesti
Eli esim. Gazan miehityksen päättäminen vuonna 2005 ei ollut myönnytys? Ok.
Ilmoita asiaton viesti
Jotain myönnytyksiä on tehty puolin jos toisinkin. Vastaavasti Hamasin puolelta on todettu mm. että mikäli Palestiinalaisvaltio muodostettaisiin Länsirannalle ja Gazaan v. 1967 edeltävien rajojen mukaisesti, niin muut tuolloin valloitetut alueet voitaisiin jättää historiaan. Minun nähdäkseni kumpainenkin puoli on jo kyennyt tulemaan vähän vastaan, mutta ei vielä tarpeeksi.
Ilmoita asiaton viesti
Olli,
Israel lähti Gazasta vuonna 2005 ja se oli iso virhe puolin ja toisin – ei tarvitsisi spekuloida nytkään sen enempää gazalaisista terroristeista, hamasilaisista sun muista sähläreistä…
Terrori on hirmuvaltaa, ihmisten tarkoituksellista pitämistä pelon vallassa – kuten hamasilaisten tarkoitus Isaelille on – hyvin heikoin tuloksin. Israel taas pyrkii hävittämään nämä terroristipesäkkeet ja -väylät Gazasta (samoinkuin Jerusalemissa ja Länsirannalla). Terroria harjoitetaan usein tarkoituksena lujittaa vallitsevan hallinnon valtaa, mutta myös päinvastoin sen arvovallan horjuttamiseksi, kuten nyt hamas-raketein Israelissa.
On ehdotettu, että terrorismi-käsitteestä luovuttaisiin kokonaan sen epätarkkuuden vuoksi. Keijo Korhonen on esittänyt sen korvaamista sanoilla henkirikos ja valtioton väkivaltajärjestö, esim. Hamas.
Hamas (lyhenne sanoista Harakat al-muqāwama al-islāmiyya, islamilainen vastarintaliike) on palestiinalainen islamistinen järjestö ja demokraattisesti valitun Palestiinan parlamentin suurin puolue. Yhdysvallat, EU, sekä kolme muuta valtiota on luokitellut Hamasin terroristijärjestöksi. Peruskirjansa mukaisesti Hamas vastustaa rauhanomaista ratkaisua palestiinalaiskysymykseen. Kevään 2006 Palestiinan vaalien jälkeen Hamas pääsi hallitusvastuuseen. Sen vuonna 1988 kirjoitettu ja yhä voimassa oleva perussääntö viittaa Israelin valtion tuhoutumiseen ja islamilaisen valtion perustamisen.Kesällä 2007 Hamas ja kilpaileva Fatah kävivät rajuja taisteluita, joiden seurauksena Hamas erotettiin palestiinalaishallituksesta, mutta se sai haltuunsa Gazan kaistan.
Terrorismi (aiheuttaa kauhua, pelotella) on yksilön tai ryhmän harjoittamaa väkivaltaa, jonka tarkoitus on viranomaisten uhkaamisen ja yleisöön kohdistuvan pelon avulla vaikuttaa päätöksentekoon. Koska sanaa käytetään yleensä kuvaamaan ei-valtiollisten tahojen toimintaa, niin sanottu valtioterrorismi rajataan usein sen ulkopuolelle.
Onneksi sinä olet varsin vähäinen väkivaltaisen ekstremismin ilmentymä Suomessa…
Ilmoita asiaton viesti
”. Niissä puhutaan paljon mm. demokraattisen valtion perustamisesta ja sen toiminnasta. ”
Odottelen vain, että holokaustinkiisto-siipi tulee väittämään samaa NSDAP:sta. Sitten olen kuullut kaiken.
Ilmoita asiaton viesti
Vasemmiston antiseminismi ei ole mitään uutta. Hävittihän myös Stalin vähitellen juutalaiset pois NKP:n johdosta. Saksan kansallinen vasemisto on sitten ihan oma lukunsa.
Ilmoita asiaton viesti
se on helppoa vasemmistolla pitkän perinteiden kunnioitus. vastustajat maanalle. ja samalla muita syytetään siitä. En itse ymmärrä kuinka voivat katsoa itseään peilistä. Tosi hyvä analyysi asiasta.
Ilmoita asiaton viesti
Kapitalismi on kyllä tappanut enemmän kuin kommunismi, mutta mitäpä siitä.
Kapitalismin mustassa kirjassa kapitalismin uhrimääräksi arvioidaan noin 147 miljoonaa.
=> http://fi.wikipedia.org/wiki/Le_Livre_noir_du_capi…
Ilmoita asiaton viesti
älä kovin höpötä nyt. Jos suski haluat olla uskottava pysy totuuksissa. vasemmisto diktatuurit ovat huommattavan verisempiä… nyt en ehdi etsiä mutta jos nyt vaikka kiinaa katsotaan tai stalinia…
Ilmoita asiaton viesti
Joista mm. pienet 58 miljoonaa ensimmäisestä ja toisesta maailmansodasta. Ne ovat kaikki kapitalismin syytä? Just joo. Lisäksi englanninkielisessä wikissä sanotaan, että kirja arvioi urhimääräksi 100 miljoonaa.
Aika heikkoa.
Että sitäpä siitä.
Ilmoita asiaton viesti
Tasoissa siis reaalisosialismin kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Tuukka!
Yksikään väitteistäsi 1 – 5 ei pidä paikkaansa.
Haasta mninut mistä vain näistä, niin osoitan vääjäämättömin todistein sinun puhuvan paskaa. Kirjoitan siitä blogin, johon olet tervetullut vastaamaan.
Valitse väitteesi.
Odotan sitä.
Henry Björklid
Ilmoita asiaton viesti
”Väitteesi on paskaa, mutta en kerro miksi.”
Hyvä yritys, annan arvosanaksi 0/5.
Ilmoita asiaton viesti
Kerro mikä pitää kumota – 1-5?
saat itse valita.
Uskallatko valita vai mikä on?
Henry
Ilmoita asiaton viesti
Kirjoitin:
”Tuukka!
Yksikään väitteistäsi 1 – 5 ei pidä paikkaansa.
Haasta mninut mistä vain näistä, niin osoitan vääjäämättömin todistein sinun puhuvan paskaa. Kirjoitan siitä blogin, johon olet tervetullut vastaamaan.
Valitse väitteesi.
Odotan sitä.
Henry Björklid”
Eli älä yritä vääristellä sanojani!
Lainaat väärin!!! Olet epärehellinen!
Ilmoita asiaton viesti
Tuukka!
Oletko epärehellinen raukka (jatkossakin) vai voitko vastata haasteeseen?
Ilmoita asiaton viesti
Kaada ne vaan suorilta, jos viittit.
Ilmoita asiaton viesti
Juurikin näin.
Jatkuva spämmääminen samasta aiheesta ilman uutta ja eteenpäin vievää sisältöä on vähän turhauttavaa.
Odotan Henryn listaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jaa, et uskalla valita edes omasta listasta?
Ymmärrrätkö edes mitä ”spämmääminen”-sana tarkoittaa?
Ilmoita asiaton viesti
No yritä nyt kumota edes yksi. Huutelet täällä, koska et pysty. Säälittävää.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä Tuukka.
Ilmoita asiaton viesti
Jos asiaa katsotaan ihan perus jutuista niin kysymys hän on yksilön kokemuksista ja kasvatuksesta. Jos juutalaisille kerrotaan et raamattu on potaskaa ja palestinalaisille et koraani on potaskaa niin mitä jää jäljelle? Tällä hetkellähän NE päätökset ymmärtääkseni edelleenkin tehdään siellä yläpäässä? eihän muuten olisi mahdollista edes neuvotella tulitauoista jne. Eli kingon käskee ja apinat tappaa toisiaan 🙂 Ja sama touhu jatkuu ja jatkuu…
Ilmoita asiaton viesti
A video has emerged showing far-right Israeli protesters in Tel Aviv celebrating the death of children in Gaza this weekend.
The protesters, who were picketing a much larger anti-war demonstration in Tel Aviv’s Rabin Square on Saturday night, can be seen chanting “there is no school tomorrow; there are no children left in Gaza” in Hebrew, according to the Times of Israel. They also shouted “I hate all the Arabs” and “Gaza is a cemetery”.
http://www.youtube.com/watch?v=h7qFACSfd_k
Oikeistolainen äärisiionismi elää ja voi hyvin…
Ilmoita asiaton viesti
Palestiinalainen natsismi myös.
https://www.google.fi/search?q=hamas+nazi&safe=act…
Ilmoita asiaton viesti
Niin en minäkään näe mitään hyvää missään ääriliikkeissä, joissa ojennetaan kättä natsitervehdykseksi tai sitten ilakoidaan lasten murhaamisilla.
Ilmoita asiaton viesti
Tää on niin uskomattoman typerä blogi, etten jaksa edes kommentoida. Tuukalta nyt muutenkin tulee näitä omituisia antikommunistisia purkauksia, jotka on tyypillisiä äärioikeistolle.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitatko äärioikeistolla nyt siis markkinatalouden puolustajia vai erittäin palestiinalaismyönteisiä uusnatseja? Natseistahan saisitte loistavan kumppanin taistelussa vapaita yhteiskuntia vastaan.
http://www.patriootti.com/syita-tukea-palestiinaa/
Teitähän yhdistää muutenkin sosialismi ja juutalaisviha, joten tulette kyllä loistavasti jatkossa toimeen.
Ja kommentoit parikin kertaa siitä huolimatta, ”ettet jaksanut kommentoida”. Sinua nyt vain ärsyttää se, että edustamasi porukan vähän epäkorrektimpia kannanottoja otetaan esille.
Ilmoita asiaton viesti
Varmasti hämmensi aamupuuroa ja sai vision puuron pintaan syntyneestä kuviosta, pakko oli ulostaa otsapantaa ahdistava mielleyhtymä.
Ilmoita asiaton viesti
”Ja kommentoit parikin kertaa siitä huolimatta, ”ettet jaksanut kommentoida”. ”
+++ ”En jaksa kommentoida, mutta kommentoin kuitenkin” tarkoittaa suomeksi, että ”Minua ärsyttävät suuresti blogissa esitetyt asiat, koska ne eivät tue israelvastaista maailmankuvaa, mutta minulla ei ole mitään faktaa niiden kumoamiseksi. Siksi tyydyn vain osoitttamaan närkästykseni”.
Ilmoita asiaton viesti
Ei, vaan mulla on rajallisesti energiaa ja vaikka tää on musta täys trolli tää blogi, niin en vaan jaksa alkaa vääntämään aiheesta. Itse en vihaa juutalaisia. Mulle ne on ihan tavallisia ihmisiä.
Riistopankkiireista ja imperialisteista sen sijaan en tykkää pätkääkään.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä oli päinvastoin erinomainen blogi.
En pitäisi vapaan markkinatalouden kannattajalta lainkaan omituisena, että hän kirjoittaa äärimmäisen voimakkaasti kommunismia vastustavia blogeja. Ihan siitä syystä että ne nyt sattuvat olemaan vastavoimia kaikissa suhteissa. Sekä yksityiselämän vapauden että talouden vapauden suhteen.
Omituista se ei edes olisi kansallissosialistilta (eli ilmeisesti sinun suussa äärioikeistolaiselta) vaikka kommunismi ja kansallissosialismi ovat kolikon kaksi eri puolta. Kansallissosialismin ja kommunismin vihanpito on kestänyt jo kutakuinkin sata vuotta ja se näemmä jatkuu ideologisista yhtäläisyyksistä huolimatta.
Ilmoita asiaton viesti
Olen edelleen sitä mieltä että parempi olisi myydä tai vaikka lahjoittaa molemmille puolille lisää ja isompia aseita että kumpikin puoli pääsisi toisistaan eroon.
Tuo jatkuva rähinä alkaa häiritsemään jopa jalkapalloa, ja se menee jo liian pitkälle.
Ilmoita asiaton viesti
Voi kyllä Israelilla aseita riittää. Onneksi Hamas ei terroristijärjestönä ole kykenevä kaapimaan kasaan rahaa että saisi hankittua parempaa aseistusta.
Ilmoita asiaton viesti
Hyva Tuukka, olet oikealla asialla!!
Ilmoita asiaton viesti
Bolivian presidentti Evo Morales julisti Israelin terroristivaltioksi.
Toivoisi, että muidenkin maiden päämiehet ottaisivat rohkeasti kantaa samansuuntaisesti. Sotarikostutkinta päälle ja porukkaa Haagiin.
Ilmoita asiaton viesti
Niin, onhan se aivan hirveää että itsenäinen valtio suojelee omaa koskemattomuuttaan. Eikö ole omituista että Israel ei tällä hetkellä toteuta yhtään sotilasoperaatiota niitä ryhmittymiä vastaan, jotka kunnioittavat tätä koskemattomuutta?
Ilmoita asiaton viesti
Erityisesti suurennuslasin alla ovat nämä tuhoisat iskut torille ja YK:n koulurakennukseen. EU tuomitsee ja vaatii iskujen välitöntä tutkimista.
Ja ei, tuossa koulussa ei ollut kätkettynä aseita. YK ilmoitti 17 kertaa Israelille rakennuksessa majailevista ihmisistä, viimeisen kerran vain muutama tunti ennen iskua.
http://yle.fi/uutiset/eu_tuomitsee_israelin_iskut_…
YK:n Christopher Guinnessille kouluisku oli liikaa. Mies murtuu kesken haastattelun:
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&ei…
Ilmoita asiaton viesti
Kuinka monta rakettia Israelia vastaan saa lähettää kuukaudessa ennen kun maan koskemattomuutta on loukattu? Voiko samaa kaavaa soveltaa myös muihin valtioihin?
Ilmoita asiaton viesti
Luulen, etteivät nuo lapset olleet lähettäneet ainuttakaan.
Ilmoita asiaton viesti
Janne,
turha kierrellä:
7 näkökohtaa Israelin operaatioon Gazassa:
http://juhanihoo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/171785-7…
Israel, unlike Hamas, isn’t trying to kill civilians. It’s taking pains to spare them.
According to many critics, Israel is slaughtering civilians in Gaza. It’s “purposefully wiping out entire families,” says an Arab member of Israel’s parliament. It’s committing “genocide—the murder of entire families,” says Mahmoud Abbas, the president of the Palestinian Authority. Iran says Israel has committed “massacres against the defenseless Palestinians.”
The charges are false. By the standards of war, Israel’s efforts to spare civilians have been exemplary.
http://www.slate.com/articles/news_and_politics/fr…
Ilmoita asiaton viesti
toiston poisto
Ilmoita asiaton viesti
Entä kuinka laajalti ja pitkään palestiinalaisia saa rankaista siitä että joskus menneisyydessä on sotaintoiltu? Miksi esimerkiksi Neuvostoliiton toimet Itä-Euroopassa ja Saksassa ovat tuomittavia jos kerran – näemmä – hyökkäyksen uhriksi joutunut valtio saa voittettuaan pysyvästi liittää itseensä alueita?
Ilmoita asiaton viesti
Olli,
näin pitkään:
Israel: Gazan tulitauko on ohi:
http://www.hs.fi/ulkomaat/Israel+Gazan+tulitauko+o…
Ilmoita asiaton viesti
The Guardian seuraa tilannetta. Toistaiseksi Israel on tappanut tämän tulitauon aikana vasta muutamia kymmeniä siviilejä, vastapuolikin kai siepannut yhden sotilaan:
http://www.theguardian.com/world/live/2014/aug/01/…
Ilmoita asiaton viesti
Niin EU tuomitsee niin…ja mita sitten?
Kenelle oikein yritat todistaa mita. Siina vaiheessa kun laitat Hamasin ja Israelin rikokset vierekkain ja katsokaamme tulosta, niin kirjoita lisaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Mutku Hamaskin”… Hamas onkin terrorijärjestö, ja Israelia pidetään jonkinmoisena sivistysvaltiona.
Ilmoita asiaton viesti
Janne,
jälleen samaa tyypillistä samaa ”lapsi-toistavaa” hamas-propaganda- yritelmääsi…
EU LAHJOITTAA HAMAS-TAISTELIJOILLE/TERRORISTEILLE 5000 UUTTA RAKETTIA:
http://jamesgonzo.wordpress.com/2014/07/30/eu-lahj…
Hamas teloitti kymmeniä gazalaisia:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/47…
Israelin suurlähettiläs: ”Jos he eivät ammu, me emme ammu” – katso koko haastattelu:
http://yle.fi/uutiset/israelin_suurlahettilas_jos_…
EU vaatii Hamasin ja muiden terroristijärjestöjen aseistariisuntaa:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/47…
Kalevi Onnela: ”Jatkuvaan sotimiseen kyllästynyt Israel luovutti Gazan palestiinalaisille aikoinaan vapaaehtoisesti, tosin osa alueella asuneista israelilaisista jouduttiin siirtämään väkivalloin jäljelle jääneeseen Israeliin. Israel säilytti Gazan rajojen kontrollin varmuuden vuoksi, kunnes nähtäisiiin, loppuvatko hyökkäykset israelilaisia vastaan. Näinhän ei käynyt, Hamas otti vallan Gazassa ja hyökkäykset vain jatkuivat. Ei ole ihme, että Israel turhautuu. Onko siis kohtuutonta todeta kuten Petri Mäkelä, että Hamas saa mitä on tilannut? Ja mitä sitten kun israelilaisten pinna palaa lopullisesti?”
Petri Mäkelä: ”Hamas on vaatinut Israelin joukkojen vetäytymistä gazasta ennen tulitaukoa. Tämähän olisi voitto Hamasille ja takaisi kriisin jatkumisen, kun Hamas voisi esiintyä IDF:n pakoon ajaneina sankareina.”
http://petrimkel.puheenvuoro.uusisuomi.fi/172667-i…
Netanjahu: Hamas rikkoo omaa tulitaukoaan – Israelin puolustettava itseään:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-12887189818…
Ilmoita asiaton viesti
Laadukkaita uutislähteitä sinulla, Seurakuntalainen ja kaikkea…
”Lapsi-toistavaa” propagandaa ehkä siksi, että Israel suorittaa lapsi-toistavaa pommitusta.
Ilmoita asiaton viesti
Janne,
#127 – voi kauheeta, murhaavat ja itsemurhaavat vielä pakolla omia avuttomia lapsiaankin nämä sinulle ”rakkaat” hamasilaiset… :
”Hamas MP Fathi Hammad: We Used Women and Children as Human Shields.
Fathi Hammad: [The enemies of Allah] do not know that the Palestinian people has developed its [methods] of death and death-seeking. For the Palestinian people, death has become an industry, at which women excel, and so do all the people living on this land. The elderly excel at this, and so do the mujahideen and the children. This is why they have formed human shields of the women, the children, the elderly, and the mujahideen, in order to challenge the Zionist bombing machine. It is as if they were saying to the Zionist enemy: ”We desire death like you desire life.” ”
http://www.youtube.com/watch?v=g0wJXf2nt4Y
Ihmiskilvillä propagandaa Gazassa:
http://ilkkahyttinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1726…
Ilmoita asiaton viesti
Heh, ei minulle rakkaita ole terroristit.
Minun puolestani voidaan laittaa samalle viivalle Israel ja Hamas, ja verrata molempia samoilla standardeilla.
Ei tälläkään hetkellä toisaalta Israelilla ja toisaalta Hamasilla paljoa eroavaisuuksia tosiaankaan ole, kuten sen esimerkkien omaisesti tuotkin linkeissäsi esille.
Ilmoita asiaton viesti
Janne,
ei mitään eroa tietenkään ole omien vinoutuneiden, puolueellisten, yksipuoleisten lasiesi takia…
Israelia ei voida lukea länsimaisten standardien mukaan terrostivaltioksi, mutta hamasilaiset jihadistit ovat sitä kaikki tyynni…
En sinänsä hyväksy Israelinkaan silmä-silmästä- ”sotatoimia”, jotka molemmisnpuolisin rakettitulituksin ovat pelkkää kostotoimintaa puolin ja toisin kuin tennispeliä ikään…
Suomalaisena reserviläisenä olisin pistänyt a la israelilaiset sotilaat gazalaisetkin terroristit jo aikapäätä kuriin, salaojat umpeen, jne. Hamasilaiset terrostithan vain käyttivät Israelin ko. alueelta poistumista hyödykseen, ja siviilit kärsivät molemmin puolin. – Yksikin uhri on liikaa – puolustusvoimat meilläkin ovat sitä varten, että puolustamme tarpeen tullen maatamme, siviilejämme, estämme siten paljon suurempien uhrimäärien synnyn.
Ilmoita asiaton viesti
Onnistuit todistamaan tietamattomyytesi Janne, kiitos.
Ilmoita asiaton viesti
Janne,
mutta mutuilevia, epätieteellisiä uustislähteitä vain sinulla – yleistäen yrittäen yhden ”Seurakuntalisenkin”.
”Lapsi-toisto” kuuluu vain Hamasin ”ydinarsenaaliin”: # 139
Ilmoita asiaton viesti
”Tähän mennessä Israelin tulituksessa on kuollut enemmän lapsia kuin palestiinalaistaistelijoita.”
Näin on, kyllä Israel esimerkillisesti ottaa siviilit huomioon aggressioissaan. Oikein sellaista inhimilliseksi mainostettua sodankäyntiä.
http://yle.fi/uutiset/gazassa_kuollut_enemman_laps…
Ilmoita asiaton viesti
Janne,
”Israel, unlike Hamas, isn’t trying to kill civilians. It’s taking pains to spare them.
According to many critics, Israel is slaughtering civilians in Gaza. It’s “purposefully wiping out entire families,” says an Arab member of Israel’s parliament. It’s committing “genocide—the murder of entire families,” says Mahmoud Abbas, the president of the Palestinian Authority. Iran says Israel has committed “massacres against the defenseless Palestinians.”
The charges are false. By the standards of war, Israel’s efforts to spare civilians have been exemplary.”
http://www.slate.com/articles/news_and_politics/fr…
Ilmoita asiaton viesti
Euroopan unioni, Yhdysvallat ja Yhdistyneet kansakunnat näyttävät olevan tuosta Israelin kanssa eri mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Jari-Pekka,
mutta itse hamasilaisetkin ovat muiden samankaltaisten kanssa samaa mieltä – se riittää todistukseksi: # 139
Ilmoita asiaton viesti
Katsos, Ilkka, Hamas on aina ollut EU:n ja USA:n mielestä terrorijärjestö. Ei ole kuitenkin syytä jättää tahallinen siviilien tuhoaminen tuomitsematta vaikka sen tekisikin Israel.
Ilmoita asiaton viesti
Jätettäköön tuomitsematta, koska uskonto.
Ilmoita asiaton viesti
Jätettäköön tuomitsematta, myos, koska Janne sanoi niin.
Ilmoita asiaton viesti
Jari-Pekka,
ei siihen terrorismin arviointiin tarvita mitään EU:ta, USA:ta, ei RF:kään, sen arvioinnin ja avosteluun pystyy jokainen ihminen, nyt viimeksi Isrsael tuomioineen:
Israel: Gazan tulitauko on ohi :
http://www.hs.fi/ulkomaat/Israel+Gazan+tulitauko+o…
Toivottavasti vihdoinkin hiljenee – ainakin Gazan terrorit ja terrorijärjestöt, kun YK, EU eikä USA saa iitä kuriin…
Tulevat järkiinsä tai sitten tulevat ja itkevät…
Ilmoita asiaton viesti
Tässä todellisuus, suomessa ei uskalleta näyttää eikä kertoa:
https://www.facebook.com/photo.php?v=7370185196907…
Ja hieman sinullekin Janne:)
https://www.facebook.com/photo.php?v=1020214813573…
Ilmoita asiaton viesti
Pissa- ja kakkahuumori onkin parasta huumoria 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Janne,
agn lapsellista asiattomuutta – tyypillistä kun asiaperusteet loppuvat…
Ilmoita asiaton viesti
Israeli Spokesman ”Hamas killed Palestinian children to make us look bad” :
http://www.youtube.com/watch?v=5oesBeCFAlg
Hamas Using UN Ambulance:
http://www.youtube.com/watch?v=5oesBeCFAlg
”En ole koskaan kuullut että Israelin armeija sijoittaisi ohjuksensa ja ydinpomminsa päiväkoteihin ja synnytyslaitoksiin. Israel ei toimi kansalaistensa kannalta raukkamaisella tavalla kuten Hamas. Hamas pitäisi kaiken järjen mukaan saattaa kansainväliseen sotarikostuomioistuimeen toiminnasta ihmisyyttä vastaan.”
Mikael Torppa: ”Mosab Hassan Yousef ”vihreä prinssi” on yhden Hamasin perustajajäsenen poika. Tämän takia hänen todistuksensa ja lausuntonsa Hamasin toiminnasta ja Islamista on todella merkittävä.
Mosabin mukaan Hamas tappaa ja surmaa palestiinalaisia saavuttaakseen omia etujansa sekä saadakseen Israelin näyttämään syylliseltä tekoihin, joita Israel ei ole tehnyt.
Mosab kertoo islamilaisen elämän olevan kuin tikapuut, joiden ylimmässä päässä ovat itsemurhaiskuja tekevät muslimit, jotka tappavat Allahin ”kunniaksi” terroristi-iskuissa viattomia siviilejä (naisia ja lapsia) sekä muita ihmisiä.
Mosab ihmetteli sitä kuinka Hamas kidutti ja tappoi omaa väkeänsä, niin vankilassa kuin sen ulkopuolella.
Mosab sanoo, että Hamas ei pysty tekemään rauhaa Israelin kanssa. Mosabin mukaan se on vastoin sitä mitä heidän jumalansa sanoo heille. Mosab sanoo, että Hamasin mielestä vääräuskoisen kanssa voi tehdä tulitauon, mutta ei rauhaa. Mosab sanoo, että Hamas ei arkaile surmata palestiinalaisia, kuten he tekivät Gazan vallankaappauksen yhteydessä. Mosab sanoo, että israelilaiset eivät koskaan tekisi sellaista omille kansalaisilleen.
Mosab sanoo Israelin välittävän palestiinalaisista enemmän kuin Hamasin tai Fatahin johtajat.
Mosabin mukaan Hamas on terrostijärjestö, joka on suorittanut monia iskuja siviilejä vastaan ja he ovat vastuussa israelilaisten, kansainvälisten ja jopa palestiinalaisten ihmisten kuolemista.”
http://koti.phnet.fi/petripaavola/hamasinpoika.html
”Kuka voi olla niin tunteeton, että sissijoukkonsa sijoittaa siviilien seläntaakse ja sekaan? Jo Arafatin joukot piilottelivat Libanonissa pakolaisleireissä naisia ja lapsia kilpenä käyttäen.
Itsenäisyystaistelija pukeutuu asepukuun, ei pommeineen burgaan.”
”Juutalainen arvostaa elämää hyvin samalla tavalla kuin yleisesti lännessä. Siksi tarpeettomia kuolonuhreja pyritään välttämään mm. käyttämällä lähes pelkästään kalleimpia täsmäaseita ja varmistamalla maalin lainmukaisuus ennalta. No, hyvä on, joskus virheitä sattuu huolellisellekin.
Islamisti toimii toisin johtuen seuraavasta logiikasta:
1. Jos tapan juutalaisen, voitan.
2. Jos tapan juutalaisen lapsen tai vanhuksen, juutalainen kärsii ja olen lähempänä voittoa.
3. Jos juutalainen tappaa lapseni tai vanhukseni, olen marttyyrin omainen, ja arvostukseni yhteisössäni kasvaa. Siis hyödyn tilanteesta.
4. Jos juutalainen tappaa minut, olen marttyyri ja Allah palkitsee minut taivaassa neitsyillä ym. Voitan siis silloinkin.
Islamisti siis voittaa aina riippumatta siitä, mikä on hänen tai hänen lastensa kohtalo.
Tämä iso ero elämänkatsomuksellisissa asioissa näkyy kaikessa sodankäyntiin liittyvässä. Islamistit käyttävät tästä syystä omiaan ihmiskilpinä ja ampuvat surutta mahdollisimman suuria asutuskeskuksia aseilla, jotka eivät mitenkään pysty tekemään eroa sodankäynnin sääntöjen mukaisten laillisten maalien ja laittomien välillä.”
”Esimerkkkisi edustavat alle 0,3 prosenttia Israelin tähänastisista maaleista. Kovin pieni on erehtymisprosentti, vaikka kaikki olisivat erehdyksiä. Vertailun vuoksi Hamasin osumisprosentti sotilaallisiin, siis laillisiin, maaleihin taitaa olla alle prosentin luokkaa. Sen erehtymisprosentti siis on yli 99.
IDF ei muuten pommittanut toimittajia vaan Hamasin viestintälaitteistoja (satelliitti- ja releasemia), joiden kanssa samaan rakennukseen jotkut uutistoimistot olivat perustaneet toimistonsa. Nuo viestintälaitteet ovat täysin laillisia maaleja. IDF on jo monta päivää varoittanut ihmisiä tulemasta lähelle Hamasin siviilien keskelle sijoitettua infraa.
Tyhmiä toimittajia, jos majoittuvat maaliin! Siellä nimittäin käydään sotaa.”
”An Arab View…
This hostility is the direct result of years of anti-Israel and anti-Western incitement in the Arab and Muslim world — not only toward Israel but also toward the United States. In today’s world of the Palestinians, anyone who talks about peace with Israel is a traitor and a collaborator; but anyone who calls for the destruction of Israel and fires rockets at Tel Aviv and Jerusalem is a hero.
http://www.gatestoneinstitute.org/3457/arab-view”
Innocent Hamas & Evil Israel – Liberalism at Work (1/2) :
Hamas rocket misfires and ”work accidents” have killed Palestinian children.
http://www.youtube.com/watch?v=dK-DYB6YgU8
Innocent Hamas & Evil Israel – Liberalism at Work (2/2):
http://www.youtube.com/watch?v=nPYfHMT3KYc
”Sitäpaitsi jokaisen Hamasin ampuman raketin voi tulkita sotarikoksena, sillä ne ovat niin epätarkkoja.”
Gazan kyyneleet:
http://janne684.puheenvuoro.uusisuomi.fi/124834-ga…
Ilmoita asiaton viesti
Ilkka Hyttisen kirjoituksen toivottavasti lukevat mitäänymmärtäväisetkin.
Ihmettelen todella jotka tuota ette ymmärrä, onko juutalaisviha sumentanut kaiken järjen?
Vai haluatte islamin levittäytyvän yli koko maapallon. Sittenhän naispuoliset saavat ympärileikkauksen, burghat päälleen, ja muutenkin hellan taakse pois näkyvistä?
Voisiko tähän vaikka Anna Kontula vastata?
Ilmoita asiaton viesti
”Sitäpaitsi jokaisen Hamasin ampuman raketin voi tulkita sotarikoksena, sillä ne ovat niin epätarkkoja.”…
Miksi Israel iski jälleen?:
http://www.kolumbus.fi/gematria/miindex.htm
Hamas Terror Cell Received Advanced Training in Malaysia:
http://www.breakingisraelnews.com/19357/hamas-terr…
The View from Israel:
http://israeltheviewfromhere.blogspot.fi/
Kl denies report Hamas fighters trained in Malaysia:
http://www.todayonline.com/world/asia/kl-denies-re…
Hamas tactics exact high toll in Israeli ground thrust:
http://www.thestar.com.my/News/World/2014/07/24/Ha…
Putrajaya denies report that Hamas fighters trained in Malaysia:
Israel’s Netanyahu Won’t Stop Until Gaza Tunnels Are Destroyed; Malaysia Denies Training Hamas Members :
http://www.ibtimes.com/israels-netanyahu-wont-stop…
Ilmoita asiaton viesti
Hamas soldiers trained to fly parachutes in Malaysia, says report – See more at:
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/articl…
Obama vaati Hamasia vapauttamaan israelilaissotilaan:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-12887210457…
Kohtahan Nato/USA Gazassakin – loppuu Hamasinkin jihadistiset kyykäärmeilyt…
”Marjatta ja Ilkka Hyttinen: Joka sinua (Israel) siunaa, sitä Minä (Jumala) olen siunaava ja joka sinut kiroaa, sitä Minä (Jumala) olen kiroava.. sanoo Raamatun Sana. – Jumala katsoo kansakuntia, miten kukin kansakunta suhtautuu Israeliin.. Samoin on meidän jokaisen yksilön kohdalla.. – Älkäämme vetäkö Raamatun Jumalan kirousta päällemme kansakuntana tai yksilöinä…
https://www.facebook.com/marjattajailkka
Pitäisikö Israelin luopua puolustuksesta? :
http://teppoturja.puheenvuoro.uusisuomi.fi/172347-…
Ilmoita asiaton viesti
”Kovasti heidän uskonsa ylistää kuolemaa, tuhoa ja vihaa ja http://en.wikipedia.org/wiki/Munich_massacre, tätä ihaillaan. Sairas se on arabien uskontokin lapsisotilaineen, vaikkakaan Tuomioja ym. ministerit, eivät näe tässä mitään tuomittavaa…”
Fatah Facebook video: ”Al-Aqsa Martyrs’ Brigades still have a finger on the trigger:
http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=471&doc_id=11517
Violence and terror:
http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=941
Ilmoita asiaton viesti
Loistava kirjoitus Tuukka. Olen kiinnostunut siitä mitä voimme yhdessä tehdä tälle vasemmistopropagandan vyörylle. Itselläni on ideoita objektiivisesta median tarkkailupalvelusta, mutta kiinnostaisi tietää onko vihdoin syntymässä jotain kansanliikettä Yle-verosta vapauttamiseksi? Nykyinen tilanne on sietämätön, koska minut on pakotettu kustantamaan tuota vasemmiston ja vihreiden hallitseemaa propagandakoneistoa.
Ilmoita asiaton viesti
Hei arvon ihmiset, pidetään keskustelu asiallisena eikä turhan takia ilmianneta toistemme viestejä. Olen niitä jo muutamia joutunut hyväksymään uudestaan.
Koskee niin holokaustin kieltäjiä, Palestiinan puolustajia kuin myös Israel-faneja.
Ilmoita asiaton viesti
Antisemitismi on ennakkoluuloa, halveksuntaa ja jopa vihaa juutalaisia kohtaan, kaikkia juutalaisia kaikkialla, vain siksi että he ovat juutalaisia.
On kuitenkin täysin mahdollista, että tämä kiihkeä antisionisti (vastustaa sionismin jatkuvaa kolonialistista hanketta) olematta millään tavalla juutalaisvastainen (antisemitisti) – mutta:.
Ef. 4:27 älkääkä antako perkeleelle sijaa
Jaak. 4:7
Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
Kristityt sionistit uskovat, että juutalaiset ovat edelleen Jumalan valittu kansa yhdessä kristittyjen kanssa (Room. 11:17-24). Tämän vuoksi kristityt sionistit ovat sionismin kannattajia ja tukijoita. Toisin kuin sionismi (joka on juutalaisten poliittinen kansallisuusliike) kristillinen sionismi on uskonnolliselta pohjalta rakentuva Kristukseen uskoon pohjautuva ideologia.
Finnish Reporter Admits Rockets Fired From Shifa Hospital:
http://www.israellycool.com/2014/08/01/finnish-rep…
Totta ja mediatarua Gazasta:
http://terokaski.wordpress.com/2014/08/01/totta-ja…
Sirpa Rikkinen: ”Tuo Red alert appsi, joka ilmoittaa tabletille punaisena hälytysmerkkinä joka kerta kun Israeliin on iskenyt raketti, on kyllä järkyttävä, suosittelen hankkimaan. Se tuo eteesi Israelin Live-TODELLISUUDEN ja pistää sinut keskelle tapahtumia ja kummasti alkaa yhtäkkiä muistaa Israelia rukouksissa.
Ruutuun ilmaantuu paikka ja kellonaika ja siitä myös näkee ihmisten kommentit suoraan.
Oli kyllä havahduttavaa havaita, että tänäkin aamuna niitä raketteja on paukkunut yhtä soittoa!! Kyllä on todellakin jollain YLE:llä vääristynyt kuva Israel tilanteesta!”
Risto Hyttinen: Uskomatonta, miten lapsia opetetaan vihaamaan! :
Gaza’s Palestinians are trapped under Hamas:http://blogs.timesofisrael.com/gazas-palestinians-trapped-under-hamas/
#NoMasHamas! Save the Children of Gaza from Hamas’s war crimes!
https://www.facebook.com/StandWithUs/photos/a.3509…
Tältä näyttää Israelin täsmäohjusisku Gazaan – kuvalinkki:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-12887212460…
Mikä oikeastaan on Gaza? :
http://terokaski.wordpress.com/2014/07/29/mika-oik…
You Won’t Believe What the Son of Hamas Just Said on CNN! :
http://www.israelvideonetwork.com/you-wont-believe…
How to make a Hamas hero :
http://www.jewsnews.co.il/2014/07/29/how-to-make-a…
What this Quranic scholar said will shock you…and probably make you puke:
http://www.jewsnews.co.il/2014/07/29/what-this-qur…
More despicable lies against Israel, this is just absurd:
http://www.jewsnews.co.il/2014/07/28/more-despicab…
”Koraanissa ei ole sellaista kuin Palestiina. Allah antoi Pyhän Maan Israelin lapsille tuomiopäivään saakka.” Tekstissä mainitaan, etteivät arabiterroristit tule menestymään tuhoaikeissaan, koska se perustuu valheelle. Kannattaisi lukea… :
You will not believe what this Jordanian muslim scholar has to say about ‘Palestine’ :
http://www.jewsnews.co.il/2014/07/25/you-will-not-…
Riitta Kvist: – Tässä hetki, missä helvetti ja pimeä maailma lyövät kättä. Miksi näiden lasten piti kuolla Gazassa? Israelia syytetään jatkuvasti sotarikoksista mm lapsia kohtaan, mutta voitko kuvitella sivistysvaltiossa koskaan tapahtuvan tällaista, heidän toimestaan, joille elämä on kultaakin kalliimpaa? Vai onko sittenkin kuvaaja tulossa kuvaamaan uusia ”Israelin tappamia” Gasan lapsia ja tarvitaan materiaalia? Katso noita lapsia silmiin ja ajattele heitä hetki, kun seuraavan kerran. syytät Israelia!
Hamas kill children in aaza….חמאס הורג ילדים בעזה — henkilön Abshalom Charikar kanssa. :
https://www.facebook.com/photo.php?v=743949218997884
Hamasin perustajan poika, muslimi, Mosab Yousef Hassan kääntyi kristityksi. Mitä islam terroristille tai tavalliselle muslimille merkitsee? ’Son of Hamas’ De. :
http://youtu.be/RIqEOzLocAU
Hyödylliset idiootit:
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/stigin_kynas…
Israel moraalisesti sairaan yhteisön naapurina:
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/kangas/936/i…
Ilmoita asiaton viesti